مهدی جهان‌طلب یک شنبه شب در مراسم یازدهمین جشنواره استانی جشن آب در کاشمر افزود: در حال حاضر تصفیه خانه فقط در شهرستان قوچان فعال است و به علت نبود تصفیه‌خانه در خراسان رضوی، نمی‌توانیم به‌خوبی آب را استحصال کنیم.

وی ادامه داد: ۹۷ درصد آب استان از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود و خشکسالی‌ها منجر به افت آبهای زیرزمینی شده است به طوری که در تابستان امسال وضعیت منابع آبی پنج شهرشهر استان بحرانی شد.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:با توجه به ۱۵ سال خشکسالی استان خراسان رضوی کاهش مشکلات جهت تأمین آب شرب زمان می برد از این رو توجه به مدیریت مصرف آب و صرفه جویی ضروری است.

جهان طلب با اشاره به وجود تنش آبی در ۳۰ شهر خراسان رضوی طی تابستان گذشته گفت: اگر همکاری همه مردم اعم از شهرنشینان و روستانشینان نبود با مشکلات بزرگی مواجه می‌شدیم که با همکاری همه و مدیریت آب، قطعی آب کمی داشتیم.

وی ادامه داد: پارسال بردسکن از جمله شهرهای دارای تنش آبی بود که با کمک مردم و مدیریت مصرف بهینه توانستیم، از قطعی آب در این شهر و شهرستان جلوگیری کنیم.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای تغذیه منابع زیرزمینی، باید چند سال ترسالی داشته باشیم گفت: به‌منظور تأمین آب شرب مورد نیاز مردم در بردسکن با حفر چاه عمیق شماره شش و چاه شماره سه در انابد کمک زیادی به تأمین آب موردنیاز در شهرآباد و این شهرستان صورت گرفته است.

فرماندار بردسکن نیز مهم‌ترین مشکل بردسکن در حوزه آب شرب در شهر و روستاهای شهرستان را فرسودگی شبکه آب‌رسانی عنوان کرد و گفت: این مشکل منجر به ۳۰ درصد هدر رفت آب می شود.

مجتبی شاکری با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۸۹۰ انشعاب شهری و ۱۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب روستایی در شهرستان بردسکن وجود دارد افزود: طول شبکه آب در شهر ۵۲ کیلومتر و طول شبکه انتقال آب در روستاهای شهرستان ۳۵۰ کیلومتر است که بیشتر این شبکه‌ها فرسوده اند و نیاز مبرم به‌مرمت و تعویض برای جلوگیری از هدر رفت آب دارند.

وی ادامه داد:  ۱۰ روستای بردسکن با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار فاقد آب شرب پایدار و مناسب هستند لذا تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح‌های آب لوله‌کشی به این روستاها که در تابستان آب شرب آنها به‌وسیله تانکر تأمین می‌شود ضروری است.

بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.