رضا نوروزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح، زمین متناسب برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن در گلبهار فراهم شده و یکهزار واحد نیمه ساخته فاقد متقاضی مربوط به طرح مسکن مهر در بینالود نیز برای این منظور درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن قرار است در همه شهرها اجرا شود، اظهار داشت: اگر دولت موفق به تامین زمین برای ساخت واحد مسکونی در هر شهری شود، آن را به طرح اقدام ملی تولید مسکن اختصاص می‌دهد و در شهرهایی که دولت زمین برای اجرای طرح ندارد، مالکین زمین برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند.

نوروزی گفت: در حال حاضر تسهیلات بانکی ویژه طرح اقدام ملی تولید مسکن برای هر واحد ۹۰ متری ۵۰۰ میلیون ریال است که این تسهیلات از سوی دولت قابل افزایش است.

وی افزود: بر اساس آنچه وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است، طی یک ماه آینده اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی آغاز می‌شود.

طرح اقدام ملی تولید مسکن در کلانشهرها با اولویت شهرهای جدید پیرامون آنها انجام می‌شود و خانه‌های اقدام ملی در هیچ کلانشهری ساخته نخواهد شد.

انجام ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن استان به استان انجام خواهد شد و هر استانی که از نظر تامین زمین آماده‌تر باشد سریع‌تر به این طرح می پیوندند.تا پایان امسال نیز ثبت نام در تمام استان‌های کشور پایان می پذیرد.

۱۸ آبان ماه طرح اقدام ملی تولید مسکن در ۱۰ استان کشور آغاز شد و تاکنون ۱۸۰ هزار واحد از خانه‌های این طرح ساخته شده است که در مراحل مختلف از اجرا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.