به گزارش ایرنا، «جعفر آقاملایی» روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس شعب بانک مسکن استان مرکزی در اراک، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۴ میلیون واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور ساخته شد که بانک مسکن در بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مشارکت داشته است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰ سال از تاسیس بانک مسکن در کشور می‌گذرد اما، فعالیت این بانک در ۴۰ سال بعد از انقلاب به هیچ‌عنوان قابل قیاس با پیش از انقلاب نیست چرا کهمشارکت در ایجاد یک میلیون واحد مسکونی را پس از انقلاب در کارنامه دارد.

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن بیان کرد: استان مرکزی در ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر پیشتاز استان‌های دیگر است و بیش از ۹۴ درصد از تعهداتش را عملیاتی کرده و با توجه به تاکید هیات دولت و وزارت راه و شهرسازی باید این طرح تا پایان امسال به طور کامل اجرا و پرونده مسکن مهر بسته شود.

آقاملایی اظهار داشت: بانک مسکن از سال ۱۳۹۵ به بعد بر اساس نرخ بهره مصوب عمل کرده و حتی به‌دلیل شرکت نکردن در مسابقه نرخ سودها بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار را از دست داده است و منابع مالی مورد نیاز خود را با تسهیلات خرد و استقراض از تسهیلات بین بانکی تامین می‌کند.

وی افزود: استان مرکزی در ارزیابی ۱۰ سال اخیر بانک مسکن رتبه قابل قبولی را بین استان‌های دیگر به‌دست آورده و در دوره ۶ سال رتبه تک رقمیکسب کرده و به‌همین دلیل انتظارات مجموعه بانک مسکن از این استان بیش از دیگر استان‌ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز گفت: تعهد این استان پارسال در پرداخت تسهیلات رونق تولید ۱۲ هزار میلیارد ریال بود اما با مشارکت گسترده بانک‌ها این رقم به ۱۶ هزار میلیارد ریال رسید.

«سعید فرخی» افزود: بانک مسکن استان مرکزی نیمه نخست امسال بیش از ۲ برابر منابع جذب شده تسهیلات پرداخت کرده که این نشان از دلسوزی و توجه ویژه مجموعه بانک مسکن استان اقشار مختلف مردم است. 

وی اظهار داشت: در مجموع ۸۳ درصد از منابع جذب شده بانک‌ها در استان مرکزی مصرف شده و در سال گذشته نیز بیش از ۹۰ درصد اعتبارات جذب شده بانک‌ها در استان مصرف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: بانک‌ها بزرگترین تامین کننده منابع مالی چرخه اقتصادی کشور هستند و بدنه دولت در این استان ارتباط تنگاتنگ و سازنده‌ای با این موسسات مالی و اعتباری دارد.

در این آیین «احمدعلی جعفری» به‌عنوان رئیس شعب بانک مسکن استان مرکزی معرفی و از زحمات پنج ساله «مجید امیری» تقدیر شد.

بانک مسکن در سال ۱۳۱۷ تاسیس شد و تمرکز اصلی آن بر ارایه خدمات بانکداری خرد، بانکداری سرمایه‌گذاری و تسهیلات مسکن معطوف است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.