حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در مراسم تجلیل از بهورزان نمونه کشور در مشهد افزود: افراد بیمار و خانواده‌های آنان برای به دست آوردن سلامتی و رهایی از درد حاضرند هر اقدامی انجام دهند تا در اولین فرصت به پزشک متخصص در شهر مراجعه کنند.  
وی اظهار داشت: این نشان دهنده آن است که جایگاه بهورزان و پزشکان خانواده هنوز به درستی برای مردم معرفی نشده است و باید به سویی حرکت کنیم که نظام ارجاع و ارائه خدمات مبتنی بر سرعت و شتاب و ایمنی لازم باشد.
وی گفت: امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از مراکز بیمارستانی، فرودگاه‌ها و همچنین امکانات دانشگاهی بسیار با فاصله‌های بسیار کم نسبت به یکدیگر، بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های لازم و منطقه‌ای تحت تاثیر برخی فشارهای مسئولان محلی و منطقه‌ای و گاهی نمایندگان مجلس ایجاد شده است و اکنون باید این مسیر اشتباه تصحیح شود.  
حجت الاسلام پژمانفر افزود: توسعه برخی از این مراکز خدماتی، کیفیت بهتری به مردم ارائه نکرده است و ادامه این روند باید در صورتی ادامه یابد که بتوان به صورت منطقی از آن دفاع کرد.
وی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی فرصتی ایجاد شده است تا بسیاری از روش‌های قبلی مدیریت در کشور مورد بازنگری قرار گیرد تا خدمات بهتری نسبت به گذشته ارائه شود.  
این نماینده مجلس گفت: سیاست‌های اعلامی وزیر بهداشت با جّدیت در حال پیگیری است و باید در کشور اثر ماندگار ایجاد شود و همچنین باید با ایجاد یک منطق گفت و گو به نقطه‌ای برسیم که بر اساس آن، مسایل حوزه بهداشت و درمان در مسیر صحیح خود قرار گیرد.
در این مراسم از ۳۰۰ بهورز نمونه کشور با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قدردانی شد. 
بهورزان افرادی هستند که از میان مردم روستاها و مناطق عشایری با آموختن اصول پایه و مورد نیاز در خانه‌های بهداشت روستایی مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.