به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: اثرات نداشتن امنیت غذایی در دراز مدت خود را نشان می دهد و می تواند در قشر کودکان و نوجوانان خطرناک باشد.
وی گفت: قشرهای مختلف کم برخوردار در خوزستان شناسایی شوند و سبدهای حمایتی غذایی به این افراد تحویل داده شود.
وی در ادامه بیان کرد:یکی از وظایف جاری شهرداری جمع آوری سگ های ولگرد است و برای انجام این وظیفه نباید از سازمان برنامه و بودجه اعتباری را طلب کنیم؛ شهرداری برای حفظ سلامت مردم وظیفه خود را به درستی انجام دهد.
وی با اشاره به آمار به گفته وی نگران کننده حیوان گزیدگی در خوزستان ادامه داد: باید کمیته ای متشکل از دامپزشکی استان، شهرداری اهواز، مدیر کل امورشهری استانداری، و دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ارایه طرح جمع آوری و کنترل سگ های ولگرد در این استان تشکیل شود.

** وزیر بهداشت به خوزستان سفر می کند
شریعتی در ادامه بیان کرد: ' سعید نمکی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نخستین سفر استانی خود خوزستان را انتخاب کرده است و فردا چهارشنبه وارد اهواز می شود.
وی افزود: هدف از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خوزستان بررسی مسایل حوزه سلامت این استان است.
مدیرنظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: تامین امنیت غذایی جامعه باید توسط تمامی دستگاه ها انجام شود و نظارت بر نحوه و سلامت مواد غذایی تولیدی تاثیر زیادی در تامین امنیت غذایی دارد.
سیمین فقهی ادامه داد: 157 کارخانه تولید مواد غذایی در خوزستان وجود دارد که 50 درصد آنها فعال است و از ابتدای امسال تاکنون 389 نمونه برداری از تولیدات این کارخانه ها انجام گرفته است که 95 درصد نمونه ها با استاندارد سلامت غذایی تطابق داشتند.
وی بیان کرد: استفاده منطقی از سموم برای تولید محصولات کشاورزی، استفاده صحیح از هورمون ها و داروها و توسعه زیرساخت های نگهداری از مواد غذایی از جمله مواردی هستند که برای حفظ امنیت غذایی باید رعایت شوند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.