عبدالعلی علی عسکری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح ۲۰۵ طرح فنی صدا و سیمای خراسان رضوی در مشهد افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی تمام همت خود را برای تخریب اقتصاد کشورمان به کار گرفته اند و از هیچ کاری فرو گذار نمی کنند و هم اکنون در یک جنگ و تحریم اقتصادی تمام عیار هستیم اما این تحریم و جنگ زمانی می تواند تاثیرگذار باشد که آنها بتوانند از طریق رسانه های مخرب خود بر روی مردم کشور ما تاثیر روانی منفی بگذارند و مقاومت مردم را تخریب کنند و در این میدان نبرد، نقش رسانه ها بسیار مهم است.

وی ادامه داد: ما برای افزایش روحیه امید و مقاومت در مردم، فتنه های دشمنان را شناسایی و سعی می کنیم که آنها را خنثی کنیم چون آنها از سال‌ها قبل انواع حیله ها را برای ایجاد جنگ روانی و تخریب روحیه مردم به کار بسته اند اما تا کنون موفق نبوده اند چون سربازان و سرداران رسانه ای کشور مقاومت کردند و نگذاشتند فتنه روانی آنها به ثمر بنشیند.

رییس سازمان صدا و سیما گفت: آنها با هزاران شبکه مجازی به جان انقلاب اسلامی افتاده اند اما صدا و سیما با تلاش‌های بی وقفه تا کنون حیله های آنان را بی نتیجه گذاشته است.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما نیز گفت: در کنار تلاش‌های همکاران فنی، تحریم ها نیز در این سازمان تبدیل به فرصت شده و ۸۵ درصد تجهیزات این سازمان ساخت داخل است و در بخش فرستنده ها به صد در صد خود کفایی رسیده ایم و تحریم دشمنان نه تنها باعث کندی توسعه نشده است بلکه خوداتکایی اتفاق افتاد و علم و دانش تعمیق پیدا کرد و موجب توجه بیشتر نیروهای فنی به بستر علم و فناوری شد.

رضا علیدادی افزود: هم اکنون حدود ۹۶ درصد خراسان رضوی تحت پوشش سازمان صدا و سیما قرار دارد که این میزان از پوشش، نقطه مطلوبی محسوب می شود.

استاندار خراسان رضوی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: به رغم اینکه امسال اعتبارات استان نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد افزایش داشته است اما اعتبارات صدا و سیمای استان را بیش از دو برابر منظور کرده ایم زیرا به اهمیت کار رسانه ای در جهان دیجیتال کنونی واقفیم. 

علیرضا رزم حسینی افزود: امروز جنگ سخت دشمن علیه انقلاب اسلامی به میدان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور ما کشیده شده و آنها برای رسیدن به مقاصد شوم خود از همه ابزار رسانه ای علیه ملت ما استفاده می کنند و ما امروز مثل دوران دفاع مقدس باید یکدل و یک صدا برای پیشگیری از توطئه های دشمنان انقلاب و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی به هم کمک کنیم که نقش رسانه ها در این زمینه بسیار حایز اهمیت است.

وی ادامه داد: هم اکنون شبکه های فراوانی علیه انقلاب اسلامی تبلیغات می کنند تا اعتماد سوزی کنند و ما همه و همه باید کمک کنیم تا آثار تحریم ها را کاهش دهیم و این مسیر سخت را با سربلندی طی کنیم.

محسن نصر پور رییس صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت : امروز ۲۰۵ طرح فنی سازمان صدا و سیما در استان خراسان رضوی با هزینه کردی معادل هفت هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که افتتاح رادیو زیارت بر روی شبکه اف. ام در شهرهای بیرجند، بجنورد و تهران بزرگ با پوشش ۲۵ درصد جمعیت کشور ، پخش تلویزیونی شبکه خراسان رضوی با کیفیت HD و فرستنده پر قدرت اف. ام ثامن از مهمترین این طرح‌هاست.

آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی از صدا و سیما به خاطر پوشش مطلوب اخبار اربعین قدردانی و تشکر کرد.

در ادامه، مراسم افتتاح فرستنده پر قدرت ثامن، آغاز پخش رادیو زیارت در شهرهای تهران، بیرجند و بجنورد و پخش برنامه های تلویزیونی سیمای خراسان رضوی با کیفیت HD به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.