به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با خانواده شهید محسن حججی، اظهار داشت: در سوره بقره خداوند در مورد شهدای عزیز ما می‌فرمایند 'کسانی که در راه خدا مبارزه کرده و به شهادت می‌رسند آنها را جزو اموات نپندارید بلکه آنها زنده هستند، اما شما درک نمی‌کنید'.
وی ادامه داد: خداوند در ادامه معرفی جایگاه شهدا تاکید دارند که نباید شهدا را مرده بپندارید و در سوره آل عمران نیز می‌فرمایند 'حتی در خیال و‌ گمان خود هم حق ندارید شهدا را جزو اموات به حساب بیاورید، بلکه آنها زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌خورند'.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: زمانی که فردی به شهادت می‌رسد طبق سوره یس او را دعوت به بهشت می‌کنند، بدون حساب و کتاب‌ هایی که بندگان عادی خدا باید در روز قیامت داشته باشند، شهدا قبل از ورود به بهشت می‌گویند، ای کاش قوم و خانواده ما می‌دانستند که خداوند ما را آمرزید و جزو مکرمین قرار داده است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند جن و انس را برای عبادت آفرید و ریشه انجام عبادت نیز کسب تقوا است، گفت: انسان با تقوا صاحب کرامت می ‌شود اما انسان باکرامت تفاوت بسیاری با مکرمین دارد و جایگاه مکرمین بالاتر است و خداوند این جایگاه و مقام را به شهدا هدیه داده است.
آیت الله عابدینی یادآور شد: در سوره صافات خداوند می‌فرمایند 'هر کس که برای رضای خدا با دشمنان اسلام می‌ جنگد و در سختی ‌ها استقامت می‌ورزد، فرشتگان الهی را به یاری او می‌فرستیم تا از ترس و نگرانی به دور باشد و بشارت آسایش و راحتی و بهشت را به او بدهد'، با قرائت این آیه متوجه آرامش شهدا در هنگام مبارزه با دشمن و زمان شهادت می‌شویم.
امام جمعه قزوین، وجود شهدای مدافع حرم را افتخاری برای خانواده‌ هایشان و همچنین برای ملت ایران و جهان اسلام دانست و افزود: باید از خدای متعال بخواهیم ما را در مسیر پیروی از آرمان های امام زمان (عج)، شهدا و تبعیت از ولی فقیه و انقلاب قرار دهد.
پدر شهید محسن حججی نیز در ابتدای این دیدار اظهار داشت: شهدا در نزد خدای متعال به میزانی رتبه و مقام دارند که فقط در مقابل آنها باید از خدای متعال بخواهیم که رحمت پروردگار مهربان شامل حال ما شود.
وی افزود: همه شهدای انقلاب اسلامی سند حقانیت انقلاب هستند و ما بازندگان باید با الگوگیری از شهدا در مسیر انقلاب با جدیت بیشتر قدم برداریم و سعی ما این باشد آن طور که شایسته شهدایمان است با آنان زندگی کنیم، زیرا شاید برای ما قابل درک نباشد که خداوند چه هدیه بسیار ارزشمندی را از ما دریافت کرده است.
این پدر شهید با بیان اینکه تلاش اولیه خانواده‌های شهدا باید شناخت فرزند شهید خود باشد، گفت: متاسفانه در شرایط امروز برخی مسئولان از مسیر آرمان‌ های انقلاب و شهدا فاصله گرفته اند، در صورتی که شهدا ناظر عملکرد ما هستند.
وی در پایان اضافه کرد: همه ما باید به گونه ای زندگی کنیم که باعث افتخار و عزت شهدای خود باشیم.
6104/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.