مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی روز سه‌شنبه در دیدار با سفیر ایران در هند در مشهد گفت: برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر از جامعه شیعیان هندوستان با جمعیت حدود ۵۰ میلیون نفر از جمله اقداماتی است که به منظور توسعه صنعت گردشگری در این استان انجام می‌شود.

ابوالفضل مکرمی فر با بیان اینکه نخستین اقدام از سوی این اداره کل برگزاری نمایشگاه به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری این استان خواهد بود افزود: با توجه به علاقه‌مندی‌های مردم هندوستان این نمایشگاه به ارائه ظرفیت‌های فرهنگی خراسان رضوی خواهد پرداخت و در حوزه های مختلف مذاکراه با مقامات گردشگری هندوستان انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: تقویت ارتباط شرکت‌های گردشگری خراسان رضوی با شرکت‌های گردشگری هندوستان، فعال شدن ۲۸ شهرستان استان در زمینه جذب گردشگران هندی و معرفی جاذبه‌ها از دیگر اقداماتی است که در این راستا برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: در برنامه جذب گردشگر از هندوستان، تنها زیارت مد نظر نیست بلکه توزیع این گردشگران بین شهرهای دیگر استان نیز هدف گذاری شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان این که این استان دارای ظرفیت‌های مختلف جذب گردشگر با سطوح مختلف درآمدی را دارد افزود: وجود بیش از ۲۶۰۰ واحد تاسیسات گردشگری، شامل شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی، هتل، هتل آپارتمان، متل، خانه مسافر، اقامتگاه بوم گردی و مجتمع رفاهی بین راهی بخشی از این ظرفیت‌هاست.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همکاری وزارت امور خارجه شاهد حضور مشتاقان بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) در مشهد باشیم.
وی بر ضرورت برقراری پرواز مستقیم از شهرهای مختلف هند به مشهد اشاره کرد و گفت: با توجه به این که شرایط اقامت مطلوب در مشهد فراهم است، در صورت برقراری پرواز مستقیم جذب زائر و گردشگر از این کشور تسهیل می‌شود.

سفیر ایران در هند نیز در این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور هند گفت: جمعیت هند حدود یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون نفر است که ۲۵۰ میلیون نفر مسلمان و ۵۰ میلیون نفر نیز شیعه هستند.
"علی چگنی" افزود: در سال ۲۰۱۸ هند اقتصاد چهارم جهان شده و نرخ تورم در این کشور چهار درصد و بالاترین نرخ رشد اقتصادی به میزان ۷.۴ درصد را دارد.
وی به سابقه تاریخی و ارتباطات فرهنگی بین هند و خراسان رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: این استان برای جذب زائر و گردشگر از هند در اولویت قرار دارد و مستعدترین استان برای جذب گردشگر از این کشور است.
وی به ظرفیت‌های اقتصادی کشور هند اشاره کرد و گفت: جمعیت هند، بازاری برای کالاها و محصولات ایرانی است و در حال حاضر نیز برخی محصولات از جمله زعفران و خشکبار خراسان از طریق افغانستان به این کشور وارد می‌شود.
چگنی با اشاره به ضرورت تسهیل شرایط ورود هندی‌ها به ایران افزود: دریافت روادید ایران توسط هندی‌ها طی یک سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است و آنان مبلغی برای ایران و شرایط فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ایران در هند شده‌اند.
استان خراسان رضوی با ۶.۴ میلیون نفر جمعیت و وجود بارگاه منور رضوی سالانه میزبان بیش از ۳۵ میلیون نفر گردشگر داخلی و خارجی می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.