معاون فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب مشهد در ساعات پایانی آن  برنامه‌ای تحت عنوان "شب های فرهنگی" سه شهرستان استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد انجام می شود.

افشین تحفه‌گر افزود: شب های فرهنگی شهرستان‌ها با همکاری فرمانداری و شهرداری آنها برنامه‌ریزی شد و با همکاری این نهاد و فرهیختگان و هنرمندان بومی مناطق تلاش می‌شود ظرفیت های فرهنگی و هنری و تاریخی آن شهرستان در این برنامه معرفی شود.

وی ادامه داد: برگزاری موسیقی محلی یا مقامی هر شهرستان، هنرهای نمایشی یا فرهنگی بومی منطقه، نمایش صنایع دستی، معرفی آثار تاریخی و نخبگان از برنامه‌های شب های فرهنگی شهرستان هاست که در پایان آن از نخبگان و هنرمندان بومی آن تجلیل به عمل می‌آید.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در طول برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد برگزاری سه شب فرهنگی برای شهرستان‌های قوچان، تربت حیدریه و طرقبه - شاندیز برنامه‌ریزی و تاکنون دو شب فرهنگی برگزار شده است.

تحفه گر افزود: شب های فرهنگی باعث شور و نشاط بین بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب مشهد شده و تاکنون استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

وی ادامه داد: مجموعه فعالیت هایی که در قالب برنامه‌های مختلف برای بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد در حال انجام است شامل ۱۵۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف می‌شود.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد از هشت تا ۱۵ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.