مرتضی حقیقی روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: این برنامه با هدف ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد در مناطق کم برخوردار و با بهره گیری از الگوی مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی با اشاره وضعیت اراضی موقوفی این نهاد ادامه داد: تا پایان امسال بخش درگاه الکترونیکی و استفاده خدمات مستاجرین به منظور پرداخت حقوق موقوفه به صورت غیر حضوری فعال می شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: در راستای شفافیت اطلاع رسانی و وضعیت ثبت موقوفات، زیرساخت‌های بانک اطلاعاتی موقوفات به لحاظ نرم افزاری آماده شده که در قالب آن اطلاعات مختلف قابل دسترسی است.

حقیقی افزود: به منظور تسهیل در پرداخت اجاره توسط مستاجران، شرایط خاصی در نظر گرفته شده که از جمله آن حذف جریمه دیرکرد برای مستاجرانی است که بدهی آنان کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال و از سال ۱۳۹۰ به بعد باشد.

وی ادامه داد: بسته تشویقی برای بخش‌هایی که مستاجران تغییر کاربری داده‌اند نیز در نظر گرفته شده است به طوری که در صورت مراجعه خود افراد و پرداخت هزینه کاربری توسط آنان مشمول ۳۰ درصد تخفیف نقدی در پرداخت یا پرداخت به صورت اقساط ۶ ساله می شوند.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: افرادی که از هم اینک اقساط سال‌های آینده را به صورت نقدی پرداخت کنند در سال نخست مشمول ۲۰ درصد تخفیف می شوند و سال بعد نیز این درصد به صورت پلکانی افزایش می یابد.

حقیقی درباره اقدامات معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی در حاشیه شهر مشهد نیز گفت: برای اراضی موقوفه مورد تصرف در پلاک‌هایی که اصلاحات ارضی بوده است ۷۰ درصد حق تقدیمی ها بخشوده می‌شود و افراد با پرداخت ۳۰ درصد هزینه زمین و در اقساط بلند مدت در طول هفت سال می‌توانند صاحب سند شوند که این اقدامات به سنددار کردن اراضی موقوفه کمک زیادی می‌کند.

وی اضافه کرد: مناطق موقوفی هم که مشمول اصلاحات ارضی نشده اند مشممول ۴۰ درصد بخشودگی شده است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت:  در ۵۴ روستای شهرستان سرخس و ویژه منازل روستایی، ۵۰ هزار نفر از مردم مشمول شرایط مذکور شده و حق تقدیمی کاملا بخشیده شده است.

حقیقی افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته، مردم رغبت بیشتری برای تعیین تکلیف اراضی خود پیدا کرده‌اند و رشد ۱۰۰ درصدی مراجعه برای تجدید اجاره از دو هزار سند به چهار هزار سند نشان می دهد خود مردم به پرداخت حقوق موقوفه رغبت دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۱ هزار سند اجاره، منقضی شده و مدت زمان ۲۵ درصد از اسناد اجاره شهری گذشته است و با مساعدت های اعلام شده در تغییر کاربری‌ها، می توان اسناد اجاره را نیز به روزرسانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.