مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: کتاب عامل تغییر و تحول در جامعه است و با توجه به ایده مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استاندار خراسان رضوی شعار امسال این نمایشگاه، "کتاب، پیشران مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی" تعیین شده است.

سید جعفر مروارید افزود: بیش از ۹۰ برنامه فرهنگی و هنری در این نمایشگاه در نظر گرفته شده و ۲۰ رونمایی کتاب نیز انجام خواهد شد، همچین امسال امکان استفاده کتابفروشی ها از فضای نمایشگاه نیز فراهم شده که می‌توانند به معرفی محصولات خود بپردازند.

وی از اختصاص ۱۲ میلیارد ریال بن کارت به مردم در این نمایشگاه خبر داد و اظهار داشت: بن کتاب امسال نیز مشابه سال‌های گذشته با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود و ناشران نیز کتاب‌های خود را با دستکم ۱۰ درصد تخفیف به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

وی گفت: این نمایشگاه با همکاری استانداری خراسان رضوی، فرمانداری و شهرداری مشهد، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، شورای اسلامی شهر مشهد، حوزه علمیه، دانشگاه‌های مشهد، نمایندگی فرهنگ و ارتباطات استان، نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، سپاه امام رضا (ع)، تعاونی ناشران استان و سایر نهادهای دست اندرکار برگزار شده است.

مروارید با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد بخش خارجی تقویت شده است افزود: همسایگی با کشورهای افغانستان و ترکمنستان باعث شده است نمایشگاه کتاب مشهد از سایر نمایشگاه‌های کتاب در کشور متفاوت باشد و انتظارات نیز از این نمایشگاه بیشتر است.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پارسال مشهد ۷۰ میلیارد ریال کتاب فروخته شد که رقم قابل توجهی است.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال ۲۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و ۲۰ هزار عنوان کتاب خارجی از  هشتم تا چهاردهم آبان ماه عرضه خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.