در این آیین که نماینده‌ ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی، استاندار این استان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند، خادمان حرم مطهر رضوی در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند، گرداگرد صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر حلقه زده و نسبت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) ادای احترام کردند.

تولیت آستان قدس رضوی در این آیین با اشاره به ترفندهای دشمنان برای تضعیف روحیه جامعه اسلامی گفت: ایمانی که با استقامت همراه نشود در برابر تهدیدات دشمنان متزلزل خواهد شد.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: دشمنان با حربه تحقیر و سرزنش می‌کوشند اعتماد به نفس مومنان را از بین ببرند و آنان را عقب نگهدارند.

وی اظهار داشت: انسانی که فاقد روحیه اعتماد و خودباوری باشد تسلیم هر مقام و قدرتی می‌شود.

وی گفت: حضرت امام رضا (ع) در دشوارترین شرایط زمان و تحت سخت ترین فشارها و اختناق ها زندگی کرد اما با استقامت و ثبات قدم بیشترین ترویج و تبیین را نسبت به دین و اسلام ناب محمدی داشت.

حجت الاسلام مروی افزود: امام هشتم (ع) در دوره خفقان خلافت هارون و دوره تاریکی و ظلمت بهترین مبانی دینی و شیعی را بیان کرد.

در ادامه این مراسم خطبه مخصوص شب شهادت حضرت امام رضا (ع) توسط یکی از خادمان بارگاه منور رضوی قرائت شد و مداحان به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت پرداختند.

مراسم خطبه‌خوانی آیین سنتی است که هر سال در شب عاشورای حسینی و شب شهادت حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

خطبه ویژه این شب شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.