مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) واقع در میدان شریعتی، پایگاه اهدای خون ثامن در ورودی حرم مطهر رضوی و ابتدای بازارچه آستانه پرست، پایگاه اهدای خون امید واقع در چهارراه شهدا به سمت حرم رضوی و پایگاه سیار مستقر در شهرداری مشهد در روز پنجم آبان ماه مصادف با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ص) در مشهد دایر است.
دکتر حمید رضا اسلامی افزود: این پایگاه‌های اهدای خون در دو نوبت در روز یکشنبه دایر هستند که ساعت پذیرش آنها در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ است.
وی ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون "امید، ثامن و امام رضا (ع)" برای روز سه شنبه، هفتم آبان ماه مصادف با شهادت حضرت رضا (ع) در نوبت صبح در مشهد پذیرای داوطلبان اهدای خون هستند و  پایگاه‌های اهدای خون در شهرستان های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد خراسان رضوی نیز در این ایام فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی سومین تولید کننده خون در کشور پس از استان های تهران و فارس است.
۱۱ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعال هستند که از این تعداد پایگاه های امام رضا (ع)، امید، کریمی، ثامن، میلاد و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند.

شهرستان های تربت‌ جام، خواف، درگز و کاشمر هم به مراکز خونگیری مجهز هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.