"جوزپه پرونه" روز چهارشنبه در دیدار با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد افزود: خراسان رضوی با داشتن شخصیت‌های بزرگی مانند خیام، عطار و فردوسی از ظرفیت های خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار است که می تواند با شهر ماتِرا که پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۹ شناخته شده رابطه بیشتری  برقرار کند.

وی ادامه داد: ایران و ایتالیا تاریخ بزرگی دارند که باستان‌شناسان دو کشور می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند و خراسان رضوی هم در حوزه صنایع کوچک فعالیت‌های خوبی دارد که می‌تواند با صنایع مشابه خود در ایتالیا همکاری کند.

سفیر ایتالیا در ایران گفت: حرم امام رضا (ع) به عنوان مکانی مذهبی یکی دیگر از فرصت های بزرگ فرهنگی است که می توان از این زمینه نیز برای جذب توریست و گردشگر استفاده کرد.

پرونه با اشاره به سفر خود به خراسان رضوی، آشنایی با ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی و دیدار با مسئولان این استان را مهمترین هدف از سفر دو روزه اش به این استان عنوان کرد.

ارتباط نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور با ۵۰ شهر خارجی 

مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی این وزارتخانه در شمال و شرق کشور هم گفت: نمایندگی مستقر این وزارتخانه در مشهد با ۵۰ شهر خارجی ارتباط اقتصادی و فرهنگی دارد.

غلامعباس ارباب خالص افزود: خراسان رضوی در حوزه صنایع کوچک و گردشگری از ظرفیت خوبی برخوردار است که می تواند با ظرفیت های متناظر  خود در کشور ایتالیا ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف اقتصادی فعال است و تجار و سرمایه گذاران ایتالیایی می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: خراسان رضوی با کشورهای مختلف جهان همکاری‌های دانشگاهی دارد به طوری که حدود ۶ هزار دانشجوی خارجی در مراکز آموزشی مشهد تحصیل می‌کنند.

ارباب خالص با اشاره به روابط خوب ایران و ایتالیا افزود: جایگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی در شعر و ادب فارسی نزد جهانیان زبانزد است و همین امر سبب شده است که به پاس بزرگداشت مقام این شاعر بلند آوازه علاوه بر نام‌گذاری خیابانی در شهر ماترای ایتالیا به نام خراسان، سردیس این شاعر هم در این شهر جانمایی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.