سورنا ستاری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه "کارخانه نوآوری" شهرداری مشهد در جمع خبرنگاران افزود: ایده بازسازی بافت‌های فرسوده و اختصاص آن به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در مشهد، ایده موفقی است که بسیاری از شهرها از آن الگو خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: ایده بازسازی بافت‌های فرسوده برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای نوآور می‌تواند در سایر نقاط فرسوده شهر مشهد و سایر شهرهای ایران اجرایی شده و توسعه یابد.

معاون رییس جمهوری بازسازی بافت های فرسوده و اجرای طرح‌های نوآورانه در آن را یک مدل توسعه دانست و گفت: ایجاد شهر نوآور یا هوشمند با چنین مدل توسعه ای تحقق می‌یابد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز در باره این پروژه گفت: مساحت پروژه کارخانه نوآوری ۳.۷ هکتار است که در بولوار کوثر و محل سابق کارخانه کوکاکولا اجرا شده است.

شهریار آل شیخ افزود: عملیات اجرایی این پروژه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد که ۲.۷ هکتار از کل مساحت طرح به ایجاد محوطه سبز اختصاص یافت و عملیات ساخت این محوطه با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

وی اظهار داشت: یک هکتار باقیمانده از این پروژه به ساخت سوله ها با اعتبار ۷۸ میلیارد ریال اختصاص می یابد که با توجه به تغییرات احتمالی در نحوه ساخت سوله ها امکان افزایش اعتبار این بخش وجود دارد.

وی گفت: ساخت سوله ها از مرداد ماه امسال آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

آل شیخ ادامه داد: پروژه کارخانه نوآوری شهرداری مشهد بعد از اتمام به استقرار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.