جعفر مروارید روز چهارشنبه در نشست کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی در مشهد افزود: نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، مدلی از نمایشگاه است که به جای فروش محصولات در بردارنده میزهای گفت و گوی تجاری است.

وی اظهار داشت: پیش از این نمایشگاه مشابهی در قم با محوریت "ایجاد نرم افزار اسلامی و نقش آن در مدل زندگی" برگزار شده بود، اما نمایشگاهی با محوریت کسب و کار فرهنگی در فضای مجازی در طیف گسترده برای نخستین بار در خراسان رضوی برگزار میشود.

وی گفت: با توجه به طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی مبنی بر "مثلث توسعه اقتصادی - فرهنگی"  باید فضای کسب و کار رونق پیدا کند که در این راستا برنامه های رونق تولید در فضای مجازی نیز یک گام رو به جلو در این حوزه خواهد بود.

مروارید افزود: مشهد در تولید خبر، تاثیرگذاری و تبلیغات در رتبه های برتر کشور قرار دارد، محور نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی امسال در مشهد نیز خبر، اطلاع رسانی و تبلیغات خواهد بود و هدف کلی ایجاد ارتباط بین ایده پردازان و معین های اقتصادی در بستر پیشرفت کشور است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فضای مجازی می تواند در حوزه های مختلف دنیای امروز اثرگذار باشد که در این راستا باید با ایجاد کارگروه های موثر، از ساختارهای موازی و کارهای مشابه جلوگیری کرد، این کارگروه می تواند مرجعی باشد تا در تمام حوزه های فضای مجازی در استان مدیریت واحدی را پیاده کند.

سید حمید موسوی افزود: امروزه دشمن از فضای مجازی استفاده بسیار می کند، گاهی حتی واقعیت را تحریف و معکوس جلوه می دهد، لذا باید با تشکیل کارگروه های مرجع، شرایط را بهتر مدیریت کرد.

وی اظهار داشت: خراسان رضوی ظرفیت های بسیار دارد که باید مدیریت واحد در خصوص آنها ایجاد شود و با نشر اخبار جعلی، به شدت مقابله نماید.

در این نشست برای برگزاری نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی مقرر شد طی یک فراخوان، ایده پردازان و سرمایه گذاران استان شناسایی شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز پیوند دهنده این دو قطب با هم باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.