به گزارش ایرنا، خیرالله خادمی چهارشنبه شب طی گفت و گو با خبرنگاران در گناباد افزود: از این مقدار یک هزار و ۱۶۰ کیلومتر آزادراه و هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه است.

وی با بیان اینکه مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی  توسعه بزرگراه و آزادراه برای کنترل ترافیک و افزایش سطح ایمنی در جاده هاست، ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی ۳۰۰ کیلومتر آزادراه در سال جاری به بهره برداری برسد.

وی گفت: برای این منظور با تلاش دولت دوازدهم سالانه یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر جاده چهار بانده در کشور احداث و به بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: همچنین سه هزار و ۴۱۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در دست اجراست و با اتصال استانهای آذربایجان غربی، کرمانشاه و همدان طی دو سال گذشته ۲۲ استان کشور به شبکه ریلی متصل و ۷۲۰ کیلومتر راه آهن در کشور  اجرا و بهره برداری شده است.

وی اظهار داشت: سالانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر خط ریلی در کشور تکمیل و به بهره برداری می رسد.

۱۰ کیلومتر از قطعه دوم جاده دو بانده گناباد به مه ولات عصر چهارشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری از آن از مجموع ۷۵ کیلومتر جاده گناباد به مه ولات ۶۰ کیلومتر تاکنون دو بانده شده و ۱۵ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

از این مقدار ۱۰ کیلومتر تا دهه فجر به بهره برداری می رسد و پنج کیلومتر نیز تا نیمه نخست سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد و با تکمیل این طرح کل مسیر گناباد به مشهد دو بانده خواهد شد که نقش مهمی در کاهش سوانح رانندگی و افزاپش ایمنی سفر مسافران و زائران حضرت امام رضا (ع) دارد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.