خیرالله خادمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح چهار خطه کردن جاده گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان اظهار داشت: در سال ۹۷ توسعه زیرساخت‌های راه کردستان حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که امسال با توجه دولت و پیگیری های مسئولان استان این میزان با حدود سه برابر رشد به چهار هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح های دردست اجرای این استان هزینه می‌شود، افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر شمال - جنوب (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان و راه آهن سنندج - همدان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور اضافه کرد: هم اکنون ۷۰ درصد از این میزان اعتبار به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده و این وزارتخانه در حال جمع بندی پرداخت هزینه طرح‌های در دست اجرا و مطالبات پیمانکاران در این استان است.

بازدید خادمی معاون وزیر راه، استاندار و جمعی از مسئولان کردستان از پروژه های راهسازی

خادمی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: این میزان افزایش نشان از توجه دولت به توسعه زیرساخت‌های راه استان کردستان است چرا که تنها اعتبار سه استان کشور در بودجه ۹۸ افزایش داشته و کردستان تنها استانی است که افزایش آن بیش چند برابر نسبت به سال گذشته است.

وی در خصوص طرح چهار خطه کردن جاده گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان یادآور شد: هم اکنون هشت کیلومتر از این طرح آسفالت ریزی شده و انتظار می رود این میزان تا پایان آذر سال جاری به بیش از ۱۷ کیلومتر برسد.

استاندار کردستان نیز در این بازدید گفت: توسعه زیرساخت‌های حوزه راه استان از مهمترین خواسته‌های مردم این منطقه است و تحقق این مطالبه به صورت ویژه از جانب مسئولان استان در حال پیگیری است.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه هم اکنون پیمانکاران طرح‌های حوزه راه استان نیز با اعتماد به دولت طرح‌ها را بدون دریافت مطالبات خود ادامه می دهند، یادآور شد: لازم است وزارت راه و شهرسازی در پرداخت هزینه پیمانکاران برای جلوگیری از توقف عملیات اجرایی تعجیل کند.

مشاور طرح تبدیل جاده صلوات آباد به چهار خطه ۲ بانده هم در این بازدید اظهار داشت: عملیات اجرای این طرح به طول ۲۰ کیلومتر و ۸۰۰ متر از ۲ سال قبل شروع شده و هم اکنون نیز از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

احمد محمدزاده افزود: تاکنون در طرح چهار خطه کردن جاده گردنه صلوات آباد محور سنندج - همدان عملیات عمرانی به ارزش ۳۵۵ میلیارد ریال انجام شده که ۱۴۴ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح دولت ۲۳۱ میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است، اضافه کرد: در جدیدترین اقدام ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت اوراق برای این طرح تخصیص یافته که با این میزان تمام مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود.

مشاور طرح تبدیل جاده صلوات آباد به چهار خطه ۲ بانده گفت: تاکنون هشت کیلومتر از این مسیر آسفالت ریزی و آماده بهره برداری شده که در صورت تامین اعتبار این میزان تا پایان شهریور به ۱۳ کیلومتر و تا پایان آذر به ۱۷ کیلومتر و ۵۰۰ متر می رسد.

محمدزاده در خصوص چهار کیلومتر و ۵۰۰ متر باقیمانده این طرح نیز گفت: یک کیلومتر از این مسیر در داخل گردنه صلوات آباد و ۸۰۰ متر آن نیز مربوط به اجرای تونل شماره یک از سمت سنندج است که با توجه به معارض و انجام مطالعات، اجرای آن امسال عملیاتی نمی‌شود.

وی افزود: حدود سه کیلومتر دیگر نیز هم اکنون در حال تعریض و زیرسازی است که سال آینده همزمان با یک کیلومتر داخل روستا و تونل اجرا و به بهره برداری می‌رسد.

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور امروز دوشنبه به منظور بازدید از طرح های حوزه راه کردستان شامل قطعات مختلف کریدور شمال – جنوب کشور (مسیر سنندج - کامیاران و سنندج دیواندره) راه آهن سنندج - همدان و طرح چهار خطه کردن جاده گردنه صلوات آباد محور سنندج – همدان به این استان سفر کرده است.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.