داوود دانش جعفری روز پنجشنبه در گردهمایی ایثارگران جهاد کشاورزی در مشهد افزود: دشمن در جنگ امروز که جنگ اقتصادی است تلاش میکند با تکیه بر نقاط ضعف، مردم را زیر فشار قرار دهد.

وی با بیان اینکه نیروهای جهادی در شناسایی و برطرف کردن نقاط ضعف و تسهیل در انجام امور سابقه روشنی دارند اظهار داشت: به عنوان مثال زمانی دشمن تلاش کرد از نظر واردات بنزین مردم ما را دچار مشکل کند اما متوجه شد با ظرفیت و توان تولید داخل کشور نمی تواند از این طریق ما را تحت فشار قرار دهد.

وی ادامه داد: زمانی در کشور سالانه ۱.۵ میلیون خودرو تولید می شد اما با اعمال تحریم در سال ۹۰ حدود ۷۰ درصد ظرفیت تولید خودرو در کشور کاهش یافت در حالی که پیش از آن می توانستیم با تولید قطعات در داخل کشور از وابستگی در این زمینه دوری کنیم اما اقدام لازم انجام نشده بود.

دانش جعفری گفت: با توجه به تلاش دشمن برای تکیه بر نقاط ضعف باید در زمینه خودکفایی در مواد غذایی نیز توانمندی خود را چند برابر کنیم و اگر جهاد کشاورزی تاکنون در این زمینه اقدامات شایسته ای انجام نداده بود دشمن از این جهت به ما حمله می کرد.

وی ادامه داد: برای موفقیت و پیروزی در جنگ اقتصادی باید به روحیه جهادی باز گردیم و هر چه می توانیم از نظر اقتصادی بر توانمندی های خود بیفزاییم.

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی و درخشیدن جهاد سازندگی در این دوران افزود: حضور و حرکت نیروهای جهاد سازندگی در جبهه های حق علیه باطل حرکت خودجوش و مردمی بود که آثار خوبی به همراه داشت.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.