به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفری ۲ روزه با محوریت اربعین مهمان استان ایلام شد و در این سفر ضمن بازدید از برخی زیرساخت‌های اربعین و شرکت در جلسه ستاد اربعین، چندین طرح مختلف از جمله پروژه‌های محرومیت‌زدایی و کشاورزی در نقاط مختلف استان را افتتاح کرد.

همچنین سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه کشور به منظور شرکت در همایش پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی با محوریت اربعین به استان ایلام سفر کرد.

آئیین بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام با حضور مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه ایلام برگزار شد.

با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، امام جمعه ایلام و معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نخستین روز از ماه مهر، ۹۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ایلامی به مدرسه رفتند که ۹ هزار و ۷۱۲ نفر از آنها کلاس اولی بودند.

برخورد شدید کامیون با سواری پژو پارس در مسیر ایلام صالح آباد منجر به کشته شدن هر پنج سرنشین خودرو پژو پارس شد.

بازدید فرمانده سپاه پاسداران از پایانه مرزی مهران

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران گفت: تلاش بسیار فشرده و قوی از سوی دستگاه های مختلف در استان ایلام که مسئولیت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی را برعهده دارند در حال انجام است.

سردار حسین سلامی اظهار داشت: چشم اندازهای مشهود از وضعیت پایانه مرزی و مسیر ایلام به مهران به نسبت سال گذشته امید بخش و تلاش های بسیار ارزشمند و خوبی هم انجام شده است.

وی افزود: اقدامات انجام گرفته در زمینه گسترش راه ها و سهولت تردد و حرکت زائران، ایجاد پارکینگ های متنوع، مجتمع های اسکان و اقامت و برای سهولت حرکت زائران به سمت کربلای معلی قابل تحسین است.

تشکیل ستاد اربعین با حضور سردار سلامی در مهران

سرلشکر سلامی در جلسه ستاد اربعین استان ایلام هم با بیان اینکه اربعین یک راهپیمایی بی نظیر جهانی است که در عالم مثال ندارد، گفت: اربعین نقطه همدلی مسلمانان و محبان امام حسین (ع) است و نمونه این همدلی در دیدار جمعی از موکب داران عراقی با رهبر معظم انقلاب هویدا بود.

وی افزود: عاشورا به یک منبع قدرت و هویت بخش برای ما تبدیل شده است، امروز ما باید تمام ظرفیت و توان خود را برای مدیریت درست و ایمن این جریان به زیباترین شکل ممکن به کار بگیریم.

انسان هوشمند از اصلی ترین ابزارهای امنیت ترافیکی است

رئیس پلیس راه کشور گفت: رعایت قوانین ترافیکی و رانندگی از سوی افراد اعم از سواره و پیاده در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای دورن و برون شهری نقشی سازنده و بازدارنده دارد و بدون شک انسان هوشمند از اصلی ترین ابزارهای امنیت ترافیکی است.

به گزارش ایرنا، سردار سید تیمور حسینی در همایش پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی با محوریت اربعین در ایلام اظهار داشت: هر میزان تعهد و هوشمندی افراد نسبت به رعایت فرهنگ ترافیک و رانندگی بیشتر باشد به همان نسبت حوادث جاده ای کاهش خواهد داشت.

معاون وزیر علوم: ۱۲ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی افزوده شد

معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش ۶۰ خوابگاه با ظرفیت ۱۲ هزار نفر در خوابگاه های دانشجویی سراسر کشور خبر داد.

به‌ گزارش ایرنا، مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در آیین بازگشایی دانشگاه ها و موسسات استان ایلام با اشاره به عدم تحقق یارانه دولت ناشی از تحریم های ایجاد شده افزود: پیش بینی ها تحقق پیدا نکرد و این عامل کار را برای دستگاه ها و دانشگاه ها مشکل آفرین کرده است.

دانش آموزان باید به مصاف چالش ها بروند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان نباید از مواجه شدن با چالش ها، سوالات سخت و ابهامات واهمه داشته باشند و بلکه با روحیه ای جنگنده به مصاف چالش ها بروند تا بتوانند در آینده نقشی موثر در جامعه ایفا کنند.

به گزارش ایرنا، ناهید فضلی روز دوشنبه در آیینی که به مناسبت آغاز سال تحصیلی در یکی از مدارس حاشیه شهر ایلام برگزار شد، افزود: دانش آموزان نباید فقط به تکالیف و کتب درسی بسنده کنند بلکه رشد و پرورش بچه ها و توسعه و عمران کشور در گرو دانش آموزانی خلاق و مستعد است.

مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نیازمند وفاق ملی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: مقابله با جنگ اقتصادی دشمن نیازمند وفاق و همدلی ملی است و در سایه یکدلی امکان پشت سر گذاشتن این جنگ تمام عیار ظالمانه وجود دارد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در آئین رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود:  هرچند جنگ تحمیلی تمام شده اما اکنون دشمن، نظام اقتصادی ایران اسلامی را نشانه گرفته است تا با اختلال در معیشت و تولید به طور جدی در صدد فلج کردن اقتصاد کشور و ایجاد یاس و خشم در مردم نسبت به انقلاب برآید.

کمیته امداد امسال ۱۷۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می‎کند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور از برنامه ریزی این نهاد برای ایجاد بیش از ‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۷۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬ هزار فرصت شغلی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالملکی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های اشتغالزایی این نهاد در شهرستان سیروان اظهار داشت: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی حدود ۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

یک هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز جاده ای شناسایی شد

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : یک هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز جاده های کشور در راستای کاهش تصادف های رانندگی شناسایی شده است.

به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی روز سه شنبه در همایش پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی با محوریت اربعین در ایلام اظهار داشت: ۲۵۰ مورد از مجموع  یک هزار و ۵۰۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در گام نخست توسط پلیس راه تایید شده است.

۲۰ درصد پرونده شوراهای حل اختلاف امسال باید منجر به سازش شود

رئیس شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: ۵۰۰ هزار پرونده در حال حاضر در شوراهای حل اختلاف موجود است که طبق تاکید ریاست قوه قضائیه ۲۰ درصد از این پرونده ها باید تا قبل از پایان سال جاری مختومه و منجر به صلح و سازش شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حکمت علی مظفری روز پنجشنبه در دیدار با اعضای شوراهای حل اختلاف و مسئولان محاکم قضایی استان ایلام اظهار داشت: کاهش پرونده های ورودی به محاکم قضایی و افزایش مصالحه در بین طرفین پرونده ها از اهداف اصلی و اولویت های راهبردی جدید در قوه قضائیه است.

حفظ اشتغال موجود از اولویت های وزارت تعاون است

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حفظ اشتغال موجود یکی از اولویت های اصلی این وزارتخانه است که اهتمام جدی مسئولان امر را می طلبد.

به گزارش ایرنا، رویا رفیعی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار داشت: با توجه به حساس بودن شرایط کشور جوان گرایی و استفاده از توان نیروهای جوان برای بکارگیری سیاست های کارآمد می تواند در تحقق ماموریت های این وزارتخانه نقش موثری داشته باشد.

استاندار ایلام: رشد چند برابری خروج زائران ایرانی از مرز مهران

استاندار ایلام گفت: امسال ۲۱۹ هزار و ۶۷۸ زائر در ایام محرم از مرز مهران خارج شده که این میزان نسبت به سال گذشته رشدی ۵۲۲ درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی از استقبال گسترده زائران ایرانی از مرز مهران در ایام محرم خبر داد و گفت: میزان خروج زائران از مرز مهران سال گذشته حدود ۳۵ هزار و ۲۶۷ نفر بوده است.

 وی افزود: همچنین سال گذشته تعداد زائران ورودی ایرانی از مرز مهران حدود ۴۰ هزار و ۷۲۷ نفر بود که این میزان سال ۹۸ به ۱۸۷ هزار و ۲۷۷ نفر رسیده و رشدی ۳۵۹ درصد داشته است.

استاندار ایلام با بیان اینکه تردد زائران ( ایرانی و خارجی) از مرز مهران از اول محرم تاکنون رشد ۱۹۱ درصدی داشته گفت: طی ۲۱ روز گذشته از اول محرم تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار و ۴۷۹ هزار زائر از مرز مهران تردد داشته است.

پنج نفر در تصادف محور ایلام - صالح آباد جان باختند

فرمانده پلیس راه استان ایلام گفت: برخورد شدید کامیون با سواری پژو پارس در مسیر ایلام - صالح آباد منجر به کشته شدن هر پنج سرنشین پژو پارس شد.

سرهنگ رضا همتی زاده شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رعایت نکردن حق تقدم از سوی کامیون نسبت به سواری پژوپارس علت بروز این تصادف شدید و مرگبار بوده است.

وی افزود: این سانحه تلخ رانندگی در مسیر ایلام - صالح آباد و در منطقه مهدی آباد رخ داد و طی آن تمام سرنشینان پژوپارس جان خود را از دست دادند.

استاندار ایلام: تبدیل هلیلان به شهرستان در مراحل نهایی است

استاندار ایلام گفت: بحث تبدیل شدن بخش هلیلان به شهرستان در کمیسیون دفاعی دولت تصویب شده و به مرحله نهایی رسیده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه گفتگوی ویژه خبری از چند خبر خوب برای مردم مناطق هلیلان، چوار و آسمان آباد پرده برداشت و گفت: این طرح در مرحله نهایی باید به هیات دولت برود و بطور معمول هر طرحی که در کمیسیون دفاعی دولت تصویب شود در این مرحله نیز تصویب خواهد شد.

عضویت مستندساز ایلامی در هیات داوری جشنواره بین المللی استونی

فتح الله امیری مستندساز حیات وحش استان ایلام در هفدهمین جشنواره بین المللی متسالو کشور استونی به عنوان داور این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، وی تنها نماینده از کشور ایران است در این جشنواره در کنار دیگر داوران از کشورهای روسیه، سوئد و استونی به بررسی ارائه شده به جشنواره و انتخاب آثار برتر پرداخت.

امیری که ساخت مستند شاخص "در قلمرو دم عنکبوتی" را در کارنامه خود دارد در این جشنواره با موضوع محیط زیست که به مدت یک هفته از ۲۵ تا ۳۰ شهریور در کنار پارک ملی متسالو برگزار شد در معرفی آثار برگزیده و اهدای جوایز به منتخبان نیز مشارکت داشت.

۶۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.