به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل ، اکبر بهنامجو روز یکشنبه در جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان گفت: با توجه به نبود امکان چهارخطه کردن تمام جاده‌ها باید با کمترین هزینه‌ها اقدامات لازم برای کاهش سرعت و کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای را عملیاتی کنیم.
وی افزایش سرعت‌گیر و سرعت‌کاه در جاده‌های پرتردد از جمله جاده‌های شهرستان‌های شمالی استان را برای کاهش سرعت و تصادفات جاده‌ای ضروری دانست.
استاندار اردبیل افزود: با توجه به اینکه سرعت غیرمجاز در جاده‌ها بیشترین علت تصادفات می‌باشد ، باید هر گونه برنامه کم‌هزینه موقت در این مسیرها اجرایی شود.
وی نصب دوربین‌های ثبت تخلفات را از دیگر اقدامات لازم در کاهش سرعت غیرمجاز ذکر کرد و گفت: در صورت امکان از این ابزار نیز برای کنترل جاده‌ها استفاده شود.
مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل نیز در این جلسه از کاهش تصادفات جاده‌ای در ۶ ماه اول سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
علی رحمتی افزود: در این مدت ۶۳ میلیون تردد خودرو در جاده‌ها انجام شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته که ۵۹ میلیون مورد بود، ۶ درصد افزایش داشته است.
وی بیان کرد: تردد ماشین‌های سنگین نیز از پنج میلیون و ۵۰۰ مورد در سال گذشته به پنج میلیون و ۶۰۰ مورد افزایش یافته است.
وی گفت: همچنین سرعت‌های غیرمجاز در سال جاری نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: بیشترین مسیر تردد در نیمه اول سال جاری نمین _آستارا با ۶ میلیون و ۴۰۰ مورد تردد بوده است.
او با بیان اینکه سبقت غیرمجاز در جاده‌های استان ۱۴ درصد افزایش داشته ، افزود: مسیرهایی که بیشترین تخلفات رانندگی در آن انجام شده ، بران – سه‌راهی سربند ، قره‌آغاج – بران ، گرمی – سه‌راهی بیله‌سوار، سه‌راهی سربند – اصلاندوز ، لاهرود – سه‌راهی مشگین‌شهر می‌باشد که سرعت‌های غیرمجاز باعث بروز تصادفات و تخلفات رانندگی شده است.
۳۰۰۶/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.