رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بیگانگان می خواهند شریک مدرسه و معلم در نظام تعلیم و تربیت ما شوند و این نظام آموزشی را در اختیار بگیرند تا جوانان به حسین فهمیده‌ها و خاک، میهن و ارزش‌هایشان افتخار نکنند.

محمد مهدی طهرانچی روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس سما در مشهد افزود: آنها برای سرگرم کردن جوانان و شریک شدن در تربیت آنان برنامه هایی دارند و میلیاردها دلار در قالب برنامه های تلفن همراه همچون تلگرام و اینستاگرام هزینه و امکان دسترسی رایگان به این برنامه ها را برای این قشر فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در دوره کنونی غرب برای پیشبرد اهداف خود و تربیت جوانان، جهان شبکه ای بر پایه فضای مجازی به راه انداخته است چرا که به این نتیجه رسیده که بر کشوری که می تواند جوانانی مثل حسین فهمیده تربیت کند امکان سلطه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: غرب به این نتیجه رسیده است که باید در تربیت جوانان مداخله کرده و در مفاهیمی همچون هویت ملی، ارزش‌ها و عشق به وطن و محبت اهل بیت (ع) دست اندازی کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: سه ماهواره ایران نیمه دوم امسال تکمیل می‌شود که از این تعداد ۲ ماهواره سنجش از دور هستند و قرار است در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار گیرند.

مرتضی براری روز چهارشنبه در حاشیه دیدار با استاندار خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: یک ماهواره دیگر نیز مخابراتی است که در مدار ۲۵۰ کیلومتری زمین قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: متخصصان ما برای اتمام این سه ماهواره تلاش می کنند و ما نیز در حال هماهنگی با وزارت دفاع برای پرتاب ماهواره و قرارگیری آنها در مدار هستیم.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: این ماهواره ها با نام های پارس یک، ظفر و ناهید هستند که دو ماهواره از این تعداد سنجش از دور و ماهواره ناهید نیز مخابراتی است.

وی با اشاره به توجه سازمان فضایی به زیرساخت ها گفت: یکی از حوزه هایی که در حال توسعه آن در کشور هستیم توجه به زیر ساخت ها و ایستگاههای فضایی است که محل ارتباط زمین با فضا هستند. 

وی افزود: با بررسی های علمی و نشست های کارشناسی که در حوزه فناوری انجام گرفته منطقه چناران در استان خراسان رضوی بهترین مکان برای مشاهده ماهواره هاست.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در تلاش هستیم یکی از ایستگاههای فضایی ملی را در شهرستان چناران ایجاد کنیم که با توسعه این ایستگاه داده های ماهواره ای را به صورت مستقیم در این مکان دریافت می کنیم.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم گفت: صنعت خودروسازی ایران عنصر شماره یک آلایندگی زیست محیطی در کشور است. این صنعت لوس بار آمده و از روند فعالیت آن گلایه مندیم.  

عیسی کلانتری روز پنجشنبه در مراسم بهره‌ برداری سامانه مهار آلودگی هوا در کارخانه فولاد کاویان شهرک صنعتی فریمان در جنوب مشهد افزود: شهروندان در کلانشهر تهران ۱۲ روز از تابستان امسال به دلیل حجم زیاد گاز آلاینده اُزن هوای ناسالم تنفس کردند. این به معنای راهی شدن دهها هزار نفر به بیمارستان بر اثر فعالیت صنایع نارس و عقب مانده است. درجه حرارت بالای ۳۲ درجه موجب تولید "گار اُزن" در سطح پایین توسط خودروها می شود که عنصری آلوده‌کننده و یکی از خطرناکترین گازهای سمی است و تاثیر منفی فراوان بر سلامتی انسان دارد.  

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حمایت از تولید داخلی اشاره و بیان کرد: در عین حال رهبری بر ضرورت حفظ محیط زیست و تخریب نکردن آن تاکید دارند و بارها نسبت به سطح بالای مصرف انرژی در کشور ابراز ناخرسندی کرده‌ اند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را پس از روسیه بزرگترین مصرف کننده انرژی در میان کشورهای جهان دانست و اظهار داشت: محیط زیست متعلق به همگان و آحاد ملت است لذا حق نداریم تولید را به هر قیمتی و در هر بخشی انجام دهیم. صنعتی که توجیه اقتصادی و زیست محیطی نداشته باشد موجب توسعه پایدار نمی شود بنابراین به هیچوجه نباید به سوی ایجاد اینگونه صنایع رفت.

وی در ادامه، توسعه پایدار را دارای چهار ویژگی شامل "توسعه اقتصادی، حفظ محیط زیست، نظم اجتماعی و توسعه حقوق نسلهای آینده" ذکر و بیان کرد: هم اینک از هر ۱۰ هزار ریال بودجه ای که توسط دولت در کشور هزینه می شود ۲۷ ریال سهم حوزه محیط زیست است.

کلانتری گفت: توسعه در جای خود خوب است اما پیشرفت به هر علت و قیمتی مورد نظر و تایید ما نیست. در حوزه صنایع عقب مانده هستیم و بسیاری از روابط زیست محیطی را زیر پا گذاشته ایم. در این روند از حقوق نسلهای آتی برای گذران زندگی امروز خود هزینه کرده ایم.

وی افزود: محیط زیست امروز به موضوع مهم جهان مبدل شده است. به علت نیازی که به ادامه حیات داریم مجبور به حفظ محیط زیست شده ایم و بر اثر فشارهای ۴۰ سال اخیر به محیط زیست دچار مشکلات فراوانی هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نسل حاضر در رابطه با حفاظت از محیط زیست به عنوان امانت نسل‌های بعدی موفق عمل نکرده و امانت‌دار خوبی نبوده است.

عیسی کلانتری روز پنجشنبه در مراسم افتتاح دو مجتمع ساماندهی مشاغل شهری در مشهد افزود: حقوق نسل‌های آینده توسط نسل امروز پایمال شده است.
وی با اشاره به این که محیط زیست حق همه مردم است ادامه داد: افزایش فرهنگ زیست محیطی در بین مردم از اهمیت بسیار برخوردار است و مشهد به عنوان کلانشهر ویژه باید در تحقق هرچه بیشتر این مهم بکوشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به ازای هر یک سانتی متر نشست زمین معادل سه سانتی متر آبراه داخل زمین از بین می رود و این بدان معناست که اگر بارندگی ۱۰ برابر هم شود در چنین شرایطی میزان حفظ آب در زمین کاهش می یابد.

کلانتری با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در ساماندهی مشاغل و صنوف در مشهد افزود: توجه به حقوق شهروندی به عنوان حقوق پایه امری ضروری و طبیعی است.

وی ادامه داد: بهتر است به جای ساماندهی ۵۰۰ واحد شغلی در یک مجتمع پنج مجتمع ۱۰۰ واحدی در مناطق مختلف و با توجه به رفاه حال مردم و مراجعه کنندگان ایجاد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که شهر بیرجند تمیزترین شهر جهان است گفت: باید همه مردم کشور به چنین فرهنگی برسند که در حفاظت از محیط زیست و حفظ پاکی شهر بکوشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فعلا نمی توان اقدام موثری در مدیریت کانون های خارجی گرد و غبار انجام داد.

عیسی کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه سفر به مشهد و افتتاح چند طرح زیست محیطی در جمع خبرنگاران افزود: در پیگیری های انجام شده، کشورهای همسایه که دارای کانون های گرد و غبار بوده و کشور ما را تحت تاثیر قرار می دهند تقاضای کمک مالی دارند و با توجه به اینکه ما به اندازه کافی درگیر گرد و غبار با منشا داخلی هستیم فعلا از نظر منابع اعتباری نمی توانیم به کشورهای همسایه در این زمینه کمک کنیم.

وی اظهار داشت: امکان کمک به این کشورها از نظر فنی را داریم اما این امر برای آنان کافی نیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون کمکهایی به کشور عراق در زمینه مدیریت کانون های گرد و غبار به منظور جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن کشور خود داریم، گفت: اما هنوز در کشورهایی مانند سوریه، سودان، عربستان و ترکمنستان که تحت تاثیر فعالیت کانون های گرد و غبارشان هستیم کار جدی انجام نشده است.

وی در باره میزان خسارت محیط زیستی ناشی از توسعه صنایع در کشور نیز افزود: تاکنون محاسبه ای در این زمینه انجام نشده است و بنا داریم با عقد قرارداد با یکی از دانشگاه های کشور در این زمینه تحقیق جامع و کاملی انجام شود.

کلانتری در زمینه تعطیلی مدارس بر اثر آلودگی هوا در استان اظهار داشت: اختیار تصمیم گیری در این زمینه به استان و کمیته مربوطه واگذار شده است. 

وی با اشاره به افزایش آتش سوزی در عرصه های محیط زیست نیز گفت: تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را در حدی که بتوان اقدام موثر در مقابله با آتش سوزی های بزرگ و گسترده انجام داد در اختیار نداریم ضمن اینکه در هیج کجای دنیا همه آتش سوزی ها قابل کنترل نیست و سالانه چندین هزار هکتار از جنگل ها و مناطق تحت حفاظت در آتش می سوزد.

وی افزود: فرهنگ سازی و ترویج آموزش های زیست محیطی در این زمینه باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مصرف زیاد از حد محیط زیست را تهدید می کند و ایران جزو کشورهای با مصرف بسیار زیاد در بخش انرژی و برداشت منابع زیرزمینی است.

عیسی کلانتری پنجشنبه شب در شورای اداری خراسان رضوی در مشهد افزود: ایران بعد از روسیه بیشترین مصرف سرانه انرژی را در اختیار دارد و مصرف بیش از اندازه تهدید کننده تمدن سرزمینی ماست.
وی اظهار داشت: برداشت آب از منابع زیرزمینی خراسان رضوی پارسال ۱۳۲ درصد و متوسط کشور ۱۰۰ درصد بود در حالی که متوسط جهانی ۴۰ درصد است.
وی گفت: در سال ۱۳۶۰ حدود یکصد میلیون متر مکعب از آب های زیر زمینی برداشت داشتیم که این میزان اکنون به بیش از ۲۰ میلیارد متر مکعب رسیده است. اگر بخواهیم محیط زیست را حفظ کنیم به تنهایی از عهده یک فرد و سازمان کاری ساخته نیست.
کلانتری افزود: به هیچ وجه با صنایع مخالف محیط زیست موافق نیستیم و در یک سال اخیر به احداث مجتمع فولاد به جز در کنار دریا مجوز نداده ایم. صنایع آب بر باید در کنار دریا ساخته شوند.
وی اظهار داشت: برای احیای دریاچه ارومیه تاکنون ۹۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده و اگر این دریاچه خشک شود شهر تبریز باید تخلیه گردد و هزینه آن صدها برابر بیشتر خواهد بود. 

رئیس سازمان محیط زیست گفت: متوسط قدرت زایش خاک سه صدم میلی‌ متر در سال است و ما ۲۳ برابر خاک را در هر سال ضایع می کنیم.
کلانتری با بیان اینکه بیش از یکصد میلیارد دلار در محدوده ۶۰ کیلومتر در عسلویه بدون توجه به اصول زیست محیطی سرمایه گذاری شده است افزود: اصلاح این ساختار چندین برابر زمان ساخت آن هزینه در بر دارد. در اصفهان نیز نیروگاه و مجتمع فولاد و صنایع در غرب این شهر بدون توجه به اصول زیست محیطی ساخته شده اند که باعث شده شهروندان شرق اصفهان، هوایی بدتر از هوای تهران تنفس کنند.
وی اظهار داشت: اتومبیل های تولید داخل نیز بیش از استاندارد جهانی اوزون تولید می‌کنند که رنگ و بویی ندارد و خطرناک تر از دود است. تیر ماه امسال باید ۱۲ روز را در تهران به خاطر همین آلودگی تعطیل می کردیم.

وی گفت: ما هم اکنون با تغییر وحشتناک اقلیم از نظر علمی روبرو شده ایم و از بدی های تغییر اقلیم برخوردار خواهیم بود بطوریکه در بیست سال گذشته به طور متوسط ۵۰ میلیمتر در کشور کاهش بارش داشته‌ایم.

کلانتری افزود: متوسط گرمای جهان ۶ دهم درجه و در کشور یک و نیم درجه سانتیگراد افزایش یافته است. هیچ رودخانه ای در شمال کشور نداریم که موجود زنده داشته باشد زیرا شیرابه ها و پسماند های وارد شده در آب رودخانه هر موجود زنده ای را از بین برده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی شهرها و کلانشهرها بیش از ۲۵ سال عمر دارند و نیازمند نوسازی هستند.

عیسی کلانتری پنجشنبه شب در حاشیه شورای اداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صنایع آلاینده هم نباید وارد چرخه تولید شوند اما در کشور، ابتدا مجوز ساخت و ایجاد آنها را می دهیم و سپس به دنبال مسائل زیست محیطی می رویم. 

وی اظهار داشت: به منظور سرعت عمل در کار مدیران، ۹۹ درصد اختیارات به مدیران استانی تفویض شده است. 

وی گفت: توسعه و محیط سالم نیاز کشور است. اگر عقلانی و با ضابطه رفتار نکنیم محیط زیست قربانی می شود. در راستای توسعه پایدار و با رعایت قوانین هیچ کسی متوقف نمی شود.

وی با اشاره به وضعیت باغ وحش مشهد هم گفت: اگر این باغ وحش مجوز دارد اصلاح و اگر مجوز ندارد تعطیل شود.

وزیر راه و شهرسازی هم گفت: گسترش ترانزیت از اهداف توسعه اقتصادی کشور است و باید این صنعت رونق یابد.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی لطف آباد در شمال خراسان رضوی در جمع خبرنگاران افزود: دستیابی به این اهداف در سایه تعامل و بواسطه روابط خوبی که با کشور دوست و همسایه ترکمنستان وجود دارد محقق خواهد شد. 

وی اظهار داشت: باید راه های دست یابی به پایانه مرزی درگز بهبود و توسعه یابد ، توسعه اقتصادی و رونق منطقه با توسعه زیرساختها لازم و ملزوم یکدیگرند که باید توامان پیش رود.

وزیر راه و شهرسازی از تعاملات مثبت مسئولان پایانه مرزی لطف آباد با طرف ترکمنستانی قدردانی کرد و گفت: لازم است با انجام تعاملات مثبت با کشور ترکمنستان حجم مبادلات ترانزیت در این پایانه مرزی افزایش یابد و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های بین دو کشور در ماه جاری موجب رشد میزان ترانزیت گردد.

اسلامی افزود: درگز نه فقط یک شهرستان بلکه به عنوان یک کریدور ترانزیتی می تواند برای ترانزیت کشور نقش موثر ایفا کند که تسریع در انجام پروژه های نیمه تمام راه های منطقه در دستور کار قرار دارد لذا طرح نیمه تمام تونل گلخندان در جاده حادثه خیز  درگز - لطف آباد باید هرچه سریعتر به اتمام برسد

وزیر راه و شهر سازی وارد شهر مرزی سرخس شد و از پایانه مرزی این شهر بازدید کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا محمد اسلامی همچنین همراه مدیران کل راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی و فرماندار سرخس از منطقه ویژه اقتصادی سرخس، پل تازه تاسیس مرز ایران و ترکمنستان و تاسیسات گمرک و مرزی این شهرستان بازید کرد.

پل مرزی تازه تاسیس سرخس از سال گذشته ساخته شده است و مراحل اداری و اجرایی جهت افتتاح آن در حال انجام است.

روزانه ۶۰ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیتی و صادرات و واردات به صورت ورودی و خروجی در دو سوی پایانه مرزی سرخس تردد می کنند.

در ادامه این سفر وزیر راه از پایانه مرزی لطف آباد شهرستان درگز هم بازدید کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش بینی می شود امسال ۳.۵ میلیون زائر از ایران برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی عازم عتبات عالیات شوند.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی سرخس در شمال خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای مراسم اربعین در ستاد مرکزی اربعین اتخاذ می شود و هریک از سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه متناسب با شرایط مقتضی و مصوبات ستاد یادشده اقداماتی در سه حوزه انجام داده اند.

وی اظهار داشت: بهسازی راه های ارتباطی در راستای افزایش ظرفیت تردد در مسیرهای منتهی به مرزها بخش نخست این اقدامات است که احداث باند دوم در مسیر ایلام به مهران به طول ۱۰۲ کیلومتر به عنوان مهمترین مسیر در حال انجام است که ۹۳ کیلومتر از این باند مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مابقی در ماه های آینده تکمیل می شود.

وی گفت: بخش دوم اقدامات، گسترش ظرفیت پایانه های مرزی، بهسازی محیط، افزایش دسترسی ها و تامین توقفگاه برای خودروهای شخصی است که اقدامات دیگر از جمله  افزایش گیت‌های گذرنامه بویژه در مرز چزابه از جمله این اقدامات است.

اسلامی به افزایش حمل و نقل ریلی و هوایی برای اربعین اشاره کرد و افزود: برقراری پروازهای فوق العاده برای ایلام و کرمانشاه و سرویس های ویژه قطار به کرمانشاه و خرمشهر برای گسترش ظرفیت این دو بخش در نظر گرفته شده و به این مجموعه اختصاص یک ریل باس به منظور جابجایی رایگان مسافران از خرمشهر به ایستگاه شلمچه نیز باید اضافه شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال رایزنی برای رسیدن به توافق با راه آهن عراق برای جابجایی مسافران ایرانی از طریق خطوط ریلی این کشور از بصره به نجف هستیم که هنوز اجرایی نشده است.

وی گفت: پارسال ۵۵۰ پرواز در مسیرهای پروازی به عراق انجام شد اما امسال تاکنون ۶۲۶ مجوز از سوی شرکتهای هواپیمایی درخواست شده که اگر پذیرش از سوی فرودگاه نجف انجام شود محدودیتی برای صدور مجوز پرواز به این فرودگاه نخواهیم داشت.

اسلامی افزود: هشت هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران از شهرهای مختلف کشور به پایانه های مرزی در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه شهرستان مرزی سرخس برپایه توسعه ترانزیت در این مرز برنامه ریزی خواهد شد که لازمه این مهم توسعه روابط با کشور ترکمنستان است.

محمد اسلامی روز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی سرخس در جمع خبرنگاران افزود: کمیته های مشترک با کشور ترکمنستان در خصوص تعمیق روابط ترانزیتی جلسات متعدد برگزار کرده و خواهند کرد که امید است علاوه بر تاثیرات ملی به واسطه توسعه ترانزیت، اثرات مثبتی هم بر اقتصاد محلی بگذارد.

وی همچنین به پل بتنی تازه ساخته شده در مرز سرخس نیز اشاره کرد و ادامه داد: افتتاح این پل نیازمند پیگیری های مرزی است و  همین ماه کمیسیون مشترکی در ترکمنستان تشکیل می شود و این پیگیری های به انجام می رسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکارتخریب پل قدیم توسط سازمان راهداری انتخاب شده و توافقات لازم در این باره با ترکمنستان برای حضور مسئولان جهت افتتاح در حال انجام است.

اسلامی درباره تکمیل باند دوم جاده مشهد - سرخس نیز گفت: بخشهای باقی مانده از این جاده به خصوص در بخش رضویه دارای حجم ترافیکی بالایی است که با توجه به فعالیت واحدهای شن شویی در آن منطقه ازدحام و تردد و حوادث جاده ای را موجب می شود.

وی ادامه داد: مناقصه برای تکمیل باند دوم این جاده برگزار و پیمانکاران با کفایت برای تکمیل طرح انتخاب خواهند شد و البته در بقیه مسیر نیز پیمانکاران خوبی در حال فعالیت هستند و برنامه ریزی شده است تا بتوانیم تا پایان کار دولت، راه ایمنی را به مردم منطقه تحویل دهیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین ضمن تسلیت به خانواده های داغدار حادثه قطار در زاهدان افزود: کمیسیون بررسی سوانح راه آهن در خصوص این حادثه تشکیل شد و مدیران راه آهن هم اکنون در محل سانحه هستند و دلایل وقوع این حادثه پس از بررسی های کمیسیون مربوطه اعلام خواهد شد.

اسلامی گفت: شمار جانباختگان این حادثه چهار تن است و ۳۰ نفر نیز بستری و ۱۵۹ نفر هم به شکل سرپایی مداوا شدند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: با توجه به واگذاری راه‌های روستایی به این سازمان تا پایان سال ۱۳۹۹ پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور آسفالت می‌شود.

 عبدالهاشم حسن نیا روز پنجشنبه در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دو هزار کیلومتر از این راه‌های روستایی تا پایان امسال و سه هزار کیلومتر باقی مانده آن تا سال آینده به بهره برداری می رسد که بیشتر این راه‌ها در استان‌های کم برخوردار و دارای کمترین راه‌های روستایی به بهرداری می رسد.

وی ادامه داد: هدف از این اقدام تحول در راه‌های روستایی به عنوان قطب جا به جایی و تبادل محصولات کشاورزی است تا از این طریق کمکی به بهبود و رونق زندگی و کسب و کار روستایی شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص افزایش سوانح در جاده های روستایی به خاطر آسفالت شدن آنها گفت: این که استفاده نادرست از ابزاری موجب تصادف شود نمی تواند دلیلی برای استفاده نکردن آن در کشور شود لذا آسفالت جاده های روستایی نمی تواند به این دلیل متوقف گردد.

حسن نیا افزود: ساخت راه‌های روستایی بر اساس مشخصات فنی با ایجاد فرایند کنترل در رفتار رانندگان این مسیرها باید انجام شود و اگر نقصی در این زمینه وجود دارد باید با اقدام مشترک با پلیس راه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد تردد ها مربوط به راه‌های شهری و اصلی است گفت: راه‌های روستایی تردد کمتر دارند اما اگر برخی مسیرها به واسطه تجمع و تردد کشاورزان پر رفت و آمد شود راه اصلی محسوب شده و نظارت بیشتری بر آنها اعمال می شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰ هزار کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در کشور به بهره‌برداری رسید.

مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح چهار مدرسه در خواف افزود: کلاس های یاد شده از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران احداث و در آستانه سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش شده است  که یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت: با مشارکت خیران سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵ مترمربع در قبل از انقلاب با بیش از سه برابر افزایش هم اکنون به ۵.۲ متر مربع رسیده و خیران ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت مدارس طی سالجاری متعهد شده اند.

وی ادامه داد: با پیگیری های دولت، وزارت آموزش و پرورش و همکاری مجلس شورای اسلامی اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در لایحه بودجه سالجاری با رشد سه برابری نسبت به سال قبل به ۱۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: تمام بخاری های نفتی در سال تحصیلی جدید در مدارس دارای علمک گاز جمع آوری می شوند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: همگرایی بین صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات با دیگر صنایع پیشران توسعه اقتصادی است.

رسول سرائیان روز پنجشنبه در همایش اقتصاد دیجیتال و چالش های واحدهای تولیدی و کسب و کارها در مشهد افزود: تحول و اقتصاد دیجیتال زیربنای توسعه پایدار و راه حل چالش های واحدهای تولیدی و کسب و کار است.

وی اظهار داشت: ۴۰ درصد مشاغل دنیا طی ۱۰ سال آینده از بین می روند و اگر صاحبان کسب و کار در سالهای پیش رو هیچ اقدامی در زمینه دیجیتال سازی و برنامه ریزی درست انجام ندهند، خطر بزرگی کسب و کار آنها را تهدید می کند.

وی گفت: چالش های امروز جهان پیرامون موضوعاتی از قبیل آب، شفافیت، بیکاری، بهره وری، آلودگی محیط زیست می باشد و چالش های کشور ما علاوه بر آنها، فیلترینگ، تحریم، فرآیندهای گمرکی و برخی موارد دیگر است.

سرائیان افزود: اندازه اقتصاد دنیا براساس آمار بانک جهانی بین ۷۵ تا ۸۰ تریلیون دلار است که بر این اساس اندازه اقتصاد ایران ۵.۶ درصد از این میزان را شامل می شود.

وی اظهار داشت: بانک جهانی و صندوق بین المللی پول، اندازه اقتصاد دنیا را به سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات تقسیم کرده اند اما سوال اصلی این است که خلق ثروت و ارزش افزوده دنیا در کدام یک از این سه بخش قرار می گیرد.

۶۰۷۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.