به گزارش ایرنا مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در مراسم افتتاح چهار مدرسه در خواف افزود: کلاس های یاد شده از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیران احداث و در آستانه سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش شده است  که یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس از این تعداد مربوط به استان خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت: با مشارکت خیران سرانه فضاهای آموزشی از ۱.۵ مترمربع در قبل از انقلاب با بیش از سه برابر افزایش هم اکنون به ۵.۲ متر مربع رسیده و خیران ۱۵ هزار میلیارد ریال برای ساخت مدارس طی سالجاری متعهد شده اند.

وی ادامه داد: با پیگیری های دولت، وزارت آموزش و پرورش و همکاری مجلس شورای اسلامی اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در لایحه بودجه سالجاری با رشد سه برابری نسبت به سال قبل به ۱۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: تمام بخاری های نفتی در سال تحصیلی جدید در مدارس دارای علمک گاز جمع آوری می شوند.

وی فضای آموزشی مناسب و نیروی انسانی کارآمد را از سرمایه های مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: این سازمان به معماری مدارس و احداث آنها مطابق با فناوری های نوین توجه خاص دارد.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان نیز ساخت هفت مدرسه ۶ کلاسه را با هدف عدالت آموزشی در مناطق محروم شهرستان خواف در جنوب خراسان رضوی متقبل شده است که از این تعداد چهار مدرسه با هزینه بیش از ۴۰ میلیارد ریال امروز با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

بیش از چهار هزار معلم تدریس ۳۰ هزار دانش آموز در ۳۰۰ مدرسه مناطق شهری و روستایی شهرستان خواف را در سال تحصیلی جاری بر عهده دارند.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان یکی از شرکتهای تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.
مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۲۰۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.