نماینده مردم ماه‌نشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: جهاددانشگاهی توانایی خود را در کمک به دستگاه‌های مختلف ثابت کرده است.

 

سید‌مرتضی خاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، ضمن گرامی‌داشت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در راستای شکل‌گیری این نهاد انقلابی، بیاناتی را در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور بیان داشتند و این سخنان، تاکید مجددی بر نظرات ایشان نسبت به خدمات جهاددانشگاهی بود.

 

این مسئول ادامه داد: این نهاد انقلابی در اوایل انقلاب با اهداف فرهنگی، علمی و پژوهشی تشکیل شد و تاسیس این نهاد در شرایطی صورت گرفت که انقلاب در زمینه‌های مختلف نوپا بود و جنگ نیز به طور همزمان در این بازه زمانی جریان داشت و کشور نیازمند کارهای نوآورانه بود تا به رزمندگان کمک کند؛ به تدریج طرح‌های مختلفی توسط جهاددانشگاهی در طول این سال‌ها با تناسب به ظرفیت‌ها، محول شد.

 

وی افزود: جهاددانشگاهی در زمینه‌های مختلف، پژوهش‌هایی را بر عهده گرفت و از طرح‌های نظامی زمان جنگ گرفته تا طرح‌های صنعتی، کشاورزی و پزشکی که دستاوردهای شگرف و افتخارآمیزی است و این نهاد انقلابی امروز با داشتن کادر هیئت علمی بسیار توانمند، توانسته است ضمن اجرای طرح‌های پژوهشی، آموزش‌های متنوعی را ارائه و نیروهای متخصص فراوانی را تربیت کند.

 

خاتمی تصریح کرد: جهاددانشگاهی توانسته قریب به اتفاق ماموریت‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون به آنان محول شده است را انجام دهد و امیدواریم از این پس نیز جهاددانشگاهی بتواند کمافی‌السابق روحیه انقلابی و جهادی خود را در ابعاد مختلف کارها حفظ کند؛ چرا که این نهاد انقلابی، در کشور منشاء خدمات گوناگونی بوده است.

 

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: قطعا در مجلس شورای اسلامی نیز از طرح‌های مختلف دانش‌بنیان و مؤثر جهاددانشگاهی حمایت شده و می‌شود و باعث افتخار است که بگوئیم جهاددانشگاهی در زمینه جذب دانش‌آموختگان و انجام آموزش‌های مورد‌ نیاز آنان، مشارکت در تهیه نقشه جامع علمی کشور، اقدام در زمینه تجاری‌سازی فناوری و غیره فعالیت‌های شگرفی داشته و در حوزه پزشکی نیز در بخش‌های ژنتیک، ناباروری، سلول‌های بنیادی اقدامات مهمی انجام داده است. همچنین طرح‌های کشاورزی و غیره فعالیت‌های خوبی داشته و این راه باید ادامه پیدا کند.

 

وی با اشاره به تحریم‌ها و شرایط کنونی کشور، عنوان کرد: در همه دستگاه‌ها در رابطه با این مسئله اقداماتی آغاز شده و امروز مناسب‌ترین زمان است که هر چه در کشور خلاء و کمبود وجود دارد و نیازمند تخصیص ارز و ثبت سفارش است، جهاددانشگاهی نیز ماموریت‌هایی را برای تولید آن‌ها پیدا کند؛ چرا که این نهاد انقلابی ثابت کرده که توانایی بالایی را در زمینه کمک به سایر دستگاه‌ها داشته و دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.