حجت الاسلام حمید احمدی روز پنجشنبه در" نخستین همایش پیام‌های جهانی اربعین " که در محل مرکز پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد افزود: مراسم معنوی اربعین حسینی (ع) هم اکنون به حرکتی فرادینی، فراقومی و فرا نژادی تبدیل شده و پیام اصلی آن دعوت همه جهانیان به زیست توحیدی با الگو گیری از مرام سید الشهداء است.

وی ادامه داد: امروز جهان با بحران معنویت رو به روست و  وعده بهشت پنداری زمین به متلاشی شدن کانون خانواده ها و ارزش‌های انسانی منجر شده از این رو نیاز انسان برای درمان این درد اجتماعی، بازگشت به توحید خداوند و ارزش‌های ملکوتی است و اربعین تمرین زندگی موحدانه بدون چشمداشت مادی و معنوی شخصی است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: همه حرکت ها در راستای بازگشت به اصل زندگی توحیدی انجام می شود و در این مراسم معنوی از پیروان همه ادیان حضور دارند و این همان چیزی است که حلال بحران معنوی جهان است.

احمدی افزود : مراسم شبه اعجاز اربعین این پیام را می دهد که علیرغم اختلافات قومی و مذهبی می توان در کنار هم بدون منفعت طلبی فردی با زندگی توحیدی و ارزش های الهی  و منش سید الشهدا زندگی کرد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان اسلام می خواهند تجربه تکه تکه کردن حکومت عثمانی را با تکیه بر اختلافات قومی و مذهبی بین کشورهای اسلامی پیاده کنند و ترویج ایران هراسی و شیعه هراسی با همین رویکرد است و داعش و القاعده را برای برخورد با شیعیان و آتش افروزی بین ملت های مسلمان خلق کردند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) گفت: اربعین با طرح جهانی فضیلت ها و ارزش‌های انسانی و متعالی الهی در نهضت امام حسین (ع) و درست در زمانی که جهان اسلام به اتحاد نیاز داشت اعلام وجود کرد و امسال شعار این حرکت معنوی عظیم جهانی "الحسین یجمعنا " به این معنا که امام حسین(ع) ما را گرد خود جمع می کند تعیین شده است.

لاله افتخاری معاون کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین و مسئول برگزاری این همایش نیز به خبرنگار ایرنا گفـت: هدف از برگزاری این همایش استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید حوزوی و دانشگاهی برای تبیین اهداف جهانی اربعین حسینی و نهضت عاشورا و ارائه الگوی صحیح زندگی توحیدی برای نوع بشر به ویژه کشور های اسلامی با تکیه بر سیره امام حسین و اهل بیت (ع) و حضرت زینب (س) است.

در این همایش یک روزه جمعی از طلاب و دانشجویان و اساتید حوزوی و دانشگاهی شرکت داشتند.

۶۰۷۰/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.