به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا محمدی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت افزود: جشن عاطفه‌های امسال در 2 مرحله در استان برگزار می شود که مرحله اول آن طی روزهای پانزدهم و شانزدهم شهریورماه و مرحله دوم 11 مهرماه سال جاری در مدارس و در قالب کمک به دانش آموزان نیازمند از طریق توزیع پاکت بین اولیای نیکوکار دیگر دانش آموزان است.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها بایستی با استفاده از ظرفیت بالای خود برای بهبود کیفیت زندگی نیازمندان تلاش کنند، اظهار داشت: رسانه ها می‌توانند زمینه‌ساز اعتماد و آگاهی مردم باشند و عملکرد سازمان‌ها و نهادها را شفاف و در کمترین زمان ممکن به گوش جامعه برسانند.
محمدی سرانه هزینه کرد برای تهیه سبد تحصیلی هر دانش‌آموز را 300هزار تومان عنوان و تصریح کرد: امیدواریم امسال هم مردم نوع‌دوست و نیکوکار گیلان با کمک‌های مادی و معنوی خود شرایط مناسبی را برای تحصیل دانش‌آموزان نیازمند فراهم کنند.
وی با اشاره به رویکرد کمیته امداد برای توانمندسازی خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر گفت: شناسایی استعدادها و توانمندی‌های مددجویان و هدایت آن‌ها به سمت ایجاد اشتغال مولد، نیازمند تلاش و همت عمومی است و همه اقشار اجتماعی به‌ویژه خیران، نیکوکاران و اصحاب رسانه در این تلاش سهم دارند.
وی تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد گیلان را بیش از هشت هزار نفر اعلام و بیان کرد: برنامه کمیته امداد این است که با کمک خیران سبد تحصیلی برای همه این دانش‌آموزان تا قبل از شروع سال جدید تحصیلی فراهم و در اختیارشان گذاشته شود.
محمدی با بیان اینکه هم‌اکنون 103 هزار و 387 خانوار تحت حمایت استان هستند، گفت: 70 هزار خانوار از این مددجویان تحت حمایت طرح شهید رجایی و از مستمری کمیته امداد بهره‌مند هستند که باهمت خیران و اصحاب رسانه، سفره آن‌ها پررنگ‌تر می‌شود.
وی در ادامه از بهره‌برداری سه هزار و 845 پروژه عمرانی در سال 96 شامل ساخت، تعمیر و بازسازی منازل مددجویان با اعتبار 26 میلیارد و 200 میلیون تومان خبر داد و گفت: شش هزار و 204 پروژه عمرانی هم در سال جاری شامل ساخت، خرید، تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان با اعتبار 92 میلیارد تومان و با همکاری سپاه پاسداران به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با یادآوری اینکه سال گذشته هشت هزار و 400 نفر از مددجویان از مهارت‌آموزی و آموزش کارآفرینی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: امسال هفت هزار و 300 نفر با اعتبار 154 میلیارد و 600 میلیون تومان در گیلان آموزش می‌بینند.
مدیرکل کمیته امداد گیلان ادامه داد: هر کارفرمایی اگر بخواهد یک مددجو و یا فرزند مددجو را مشغول به کار کند، از 20 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شود و حق بیمه افراد نیز تا 2 سال از طرف کمیته امداد پرداخت خواهدشد.
محمدی با اشاره به تحت حمایت بودن 12 هزار یتیم و فرزند محسنین در گیلان گفت: 24 هزار نیکوکار از این ایتام و فرزندان محسنین حمایت می‌کنند که نیازمند توجه بیشتر خیران در زمینه معیشت، درمان، مسکن و تحصیل آنها هستیم.
7296 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.