مهدی هدایتی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از مزارع پرورش خاویار در سبزوار افزود: این در حالی است که با جذب سرمایه گذاران و سرمایه گذاری در زمینه صنایع فرآوری، ارزش افزوده خوبی نصیب تولیدکنندگان در این حوزه می شود.
وی به شناسایی ۲۳ هزار منبع آبی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از این تعداد هزار و ۵۰۰ منبع آب به پرورش آبزیان اختصاص دارد که باید با برنامه ریزی لازم شمار آنها افزایش یابد.  

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی میزان تسهیلات تکلیفی امسال این سازمان را برای شیلات ۵۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این اعتبار برای افزایش بهره وری، توسعه مراکز پرورش ماهیان و تقویت زیرساختهای شیلات در خراسان رضوی هزینه می شود.
وی ادامه داد: در حوزه شیلات در کنار توسعه واحدهای پرورش ماهی سردآبی و گرمابی به پرورش گیاهان آبزی و ماهیان زینتی نیز در خراسان رضوی نیز توجه شده است.
هدایتی گفت: هم اینک چهار واحد پرورش خاویار خراسان رضوی در شهرستانهای سبزوار و داورزن با ظرفیت سه هزار قطعه ماهی در دو قالب پرواری و استحصال خاویار فعالیت دارند.
وی افزود: سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۱۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی حدود ۳۱ درصد تولید ماهی را در خراسان رضوی در اختیار دارد. بر این اساس سبزوار ظرف سالهای اخیر رتبه نخست تولید شیلات را در خراسان رضوی کسب کرده است.
هزار و ۷۷۰ مرکز پرورش ماهی در سطح خراسان رضوی فعالیت دارند.  

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
۸۱۴۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.