معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی از تشکیل انجمن خیران میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، احمد دیناری با اعلام این خبر افزود: محدودیت اعتبارات برای حفظ و احیای بناهای تاریخی یکی از چالش‌های اساسی میراث فرهنگی است و با توجه به این که تعداد زیادی از آثار تاریخی در فهرست آثار ملی و آثار واجد ارزش تاریخی ثبت شده و لزوم توجه بیش از پیش به این آثار در جهت حمایت و حفاظت از مواریث فرهنگی و کمک به دستگاه‌های اجرایی متولی، انجمن خیرین میراث فرهنگی با مشارکت تعدادی از دلسوزان و فعالان عرصه‌های فرهنگی و سرمایه‌گذاری در حال تشکیل است.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای با حضور علاقه‌مندان و متقاضیان به این انجمن، اساسنامه این انجمن مورد بررسی قرار گرفت و هفت نفر هیئت موسس که ترکیبی از فعالان حوزه‌های علمی و آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، رسانه‌ای و اجرایی هستند، انتخاب و مقرر شد که پیگیری‌های لازم را جهت تاسیس آن انجام دهند. 
دیناری تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان ظرفیتی مردمی هم به تامین منابع مرمت و حفاظت و احیای آثار تاریخی کمک می‌کنند و هم نقش نظارتی خواهند داشت. 
وی تصریح کرد: خیران بسیاری علاقه‌مند به کمک‌های مالی جهت احیای آثار تاریخی و فرهنگی هستند که این انجمن نقش بسزایی در بسترسازی این امر مهم خواهد داشت. 
معاون سرمایه‌گذاری  اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید کرد: طبق بند "د" تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۸ وجوه و هزینه‌هایی که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به منظور احداث، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی فرهنگی پرداخت می‌شود، با تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی تلقی می‌شود.
دیناری افزود: این موضوع فرصت و بستر مناسبی برای ورود خیرین و سرمایه‌گذاران به این عرصه و استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.