قاسم جعفروند گفت: هدف از پرورش ماهیان خاویاری در استان استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و بالفعل کردن آن و تولید گونه جدید آبزی پروری و حفظ ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری در استان های غیرساحلی است و افزایش نوع گوشت گونه جدید، اشتغال، تولید و ارز آوری از دیگر اهداف و مزایای اقتصادی پرورش ماهیان خاویاری در استان محسوب می شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۳ تا کنون پرورش ماهی خاویاری در استان آغاز شده و هم اکنون در پنج مزرعه پرورشی بصورت پایلوت در شهرستان های مرند، سراب و جلفا این موجود زنده پر ارزش و اقتصادی نگهداری می شود.

جعفروند گفت: طبق بررسی های کارشناسی نتایج مناسب و قابل قبولی را از نحوه رشد و پرورش ماهی خاویاری در استان شاهد هستیم و تا رسیدن به نتیجه نهایی و استحصال خاویار قدم های پایانی را طی می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون دانش و تجربه کافی در خصوص پرورش ماهیان خاویاری در استان وجود دارد و زمینه های مناسب برای سرمایه گذاری احساس می شود، اعلام کرد: از علاقمندان جهت سرمایه گذاری در این رشته حمایت می شود.

شهرستان جلفا به جهت همجواری با رودخانه ارس یکی از شهرستان های مستعد پرورش ماهی در استان محسوب می شود و پرورش ماهی خاویاری هم از این شهرستان شروع شده است.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.