آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در جمع عزاداران روز تاسوعا در حرم مطهر رضوی افزود: تاسوعا را متعلق به حضرت ابوالفضل العباس (ع) می دانند و از روز هفتم محرم که دشمن آب را بر روی خیمه های حضرت امام حسین (ع) بست آن حضرت و برادرش حضرت عباس (ع) از سهمیه آب خود گذشتند و آب را به کودکان می دادند.
وی اظهار داشت: حضرت ابوالفضل العباس (ع) ۲ ویژگی خاص داشت و وقتی حضرت امام حسین (ع) به او میگوید جانم به فدایت، این گفته از روی هوای نفس نیست، این جمله امام خطاب به برادرش نشان از جایگاه ویژه او دارد. همچنین صلابت و هیبت قمر بنی هاشم باعث شد دشمن نتواند به راحتی به خیمه ها حمله کند و همه اینها به خاطر این بود که حضرت عباس (ع) عاشق مظهر خدا و امام  زمانش بود و این علاقه فراتر از علاقه برادر به برادر است.

امام جمعه مشهد افزود: مقام حضرت عباس (ع) به قدری والاست که به قولی حضرت امام حسین (ع) در روز عاشورا به او پناهنده بود و با شهادت وی گفت پشتم شکست.

در این مراسم عزاداران و هیات های مذهبی که در رواق امام خمینی (ره) و دیگر اماکن حرم مطهر رضوی گردآمده بودند در سوگ شهدای کربلا به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند. 
۲۰۳۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.