آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در گردهمایی فصلی ائمه جمعه خراسان رضوی در مشهد افزود: محرم و عاشورا عالیترین فرصت برای تحریک عواطف مردم به سمت سیدالشهدا(ع) و بیان ارزشها می باشد.  

وی ماههای محرم و صفر را پایگاهی بزرگ از نظر وجود عواطف و احساسات توصیف و بیان کرد: در پایگاههای نمازجمعه باید از این فرصت بهره برداری کامل در هدایت و ارشاد مردم انجام شود.  

امام جمعه مشهد ادامه داد: امتیاز مراسم امام حسین(ع) این است که می توانیم رهنمودها را در عمق عواطف و احساسات حسینی مردم قرار دهیم تا ضامن اجرای تعالیم و معارفی باشد که ارائه می‌شوند.

وی گفت: ائمه معصوم(ع) مقامپرست نبودند، آنها در راستای جریان نبوت دلسوز و خدمتگزار مردم بودند و نیازی به محبت مردم نسبت به خود نداشتند بلکه محبت اهلبیت(ع) ابزار هدایت مردم و ضامن هدایت آنها است.

آیت الله علم الهدی افزود: موسس دهه نخست محرم حضرت امام رضا(ع) است. "ریان بن شبیب" از شیعیان خالص آن امام همام می گوید "نزد حضرت رفتم دیدم که سیاهپوش شده اند، علت را که پرسیدم فرمودند روز نخست ماه محرم و عزای جدم اباعبدالله(ع) است" این حرف نشانگر آن است که تا آن زمان رسم نبوده که دهه نخست محرم دهه عزا باشد.  

نماز جمعه در ۵۳ شهر استان خراسان رضوی اقامه می‌شود.

۷۵۰۷/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.