جلال بهرامی شامگاه دوشنبه در جریان بازدید میدانی از کارگاه اجرایی ساخت آزاد راه مشهد-چناران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس محاسبات سرانگشتی و کارشناسی عرفی، ایران نیازمند ساخت ۵۰ هزار کیلومتر آزاد راه است در حالی که هم اکنون طول آزاد راه های ساخته شده و یا در حال ساخت در کشور حدود سه هزار کیلومتر است.

وی با بیان اینکه هنوز ساخت راه های کریدوری مرزی کشور را آغاز نکرده ایم اضافه کرد: در حال حاضر برآوردی از میزان ساخت این راه های کریدوری و ارتباطی در کشور انجام نشده است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به احداث آزادراه ۵۴ کیلومتری مشهد-چناران گفت: این طرح در محیط کوهستانی قرار ندارد لذا مشکلی از نظر جسم راه و احداث نخواهد داشت و به لحاظ وفاق و حمایت مسئولان استانی هم به طور قطع طرح موفقی خواهد بود.

بهرامی افزود: حداکثر سرعت مجاز خودرو در این آزادراه ۱۳۰ کیلوتر در ساعت در نظر گرفته شده که تاکنون در کشور اجرا نشده است.

بر اساس اعلام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تا سال ۱۳۹۹ خورشیدی حدود۶۰۰ کیلومترآزادراه در ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساخت آزاد راه مشهد-چناران از یکم فروردین سال ۹۸ به صورت رسمی و طی قراردادی ۳۶ ماهه آغاز شد که وزارت راه و شهرسازی ساخت ۳۰ درصد به همراه تملک زمین طرح و  آستان قدس رضوی نیز ساخت ۷۰ درصد بقیه طرح را برعهده دارد. این طرح هم اکنون هشت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

تاکنون دو آزادراه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع به طول ۱۱۲ کیلومتر در خراسان رضوی ساخته شده است.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.