علیرضا رزم حسینی پیش از حضور در سمت استاندار خراسان رضوی، در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج آن استان اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج "طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی" را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای شمار حوزه های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است.  استاندار خراسان رضوی تاکنون در روند اجرای طرح مثلت توسعه اقتصادی فرهنگی شامل سه ضلع 'کارگزاران حکومتی، سرمایه گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی' که ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند، به ۲۱ شهرستان سفر و در این چارچوب ۵۴ تفاهمنامه اقتصادی را با مسئولان محلی و شرکتهای اقتصادی بخش خصوصی به عنوان 'معین' امضا کرده است.  بر این اساس تاکنون با هدف رفع مشکلات اقتصادی به ویژه در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته خراسان رضوی ۶۰۹ پروژه با سرمایه گذاری ۲۷۰ هزار میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون یورو تعریف شده است. در همین ارتباط نهادی با عنوان 'نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی' نیز توسط استاندار خراسان رضوی تشکلی و فعال شده که وظایف آن فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معینهای اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه ها و عملکرد معینها، پیگیری امور اداری و مشکلات معینهای اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران است.  
استاندار خراسان رضوی روز دوشنبه در جریان بازدید از بخشهای مختلف نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی این استان در مشهد همچنین به گلایه کارشناسان دفتر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی مبنی بر طولانی بودن روند صدور مجوزهای کسب و کار اشاره و بیان کرد: مجوز سه هزار و ۵۰۰  طرح کسب و کار روستایی با هدف توسعه اقتصاد مقاومتی استان صادر می‌شود. صدور این مجوز برای هزار و ۱۲۵ روستا صورت می گیرد.

رزم حسینی همچنین بر لزوم ارائه آموزشهای لازم به دهیاران به عنوان فرماندهان جبهه اقتصاد مقاومتی در روستاهای خراسان رضوی تاکید و بیان کرد: آموزشهای تسهیلگری نیز تا پایان آبان ماه آتی برای دهیاران این تعداد روستا در سطح استان ارایه می شود.

وی همچنین تعریف سرانه های خدماتی در روستاها را ضروری توصیف و بیان کرد: شاخص برخورداری روستاها باید به گونه ای مشخص شود که بدانیم استاندارد ورزش، رفاه، محیط زیست و درمانی در روستای مورد نظر چقدر است.
استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: "تجمیع روستاها" یکی از طرحهای پیشنهادی است که در آینده می توان روی آن تامل بیشتری داشت تا این سیاست در طرحهای حوزه کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد.  
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز با ارایه گزارشی از وضعیت اجرا و پیشرفت پروژه های معینهای اقتصادی در این استان، گفت: برای پیگیری طرحهای مشخص شده در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، نشستهای مستمر با معینهای منطقه ای برگزار می شود.  
علی اکبر لبافی افزود: ریز جزئیات میزان سرمایه گذاری و اشتغال معینهای اقتصاد مقاومتی مشخص است. با توجه به اهمیت نقش دهیاران به عنوان تسهیلگر در مدل اقتصاد مقاومتی تاکنون ۱۱۰ نفر از آنها آموزش تسهیلگری دیده اند.
۸۰۰۵/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.