سعید شیبانی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید مجتمع فولاد خراسان واقع در نیشابور افزود: ضرورت ایجاد ارتباط بین اقتصاد و سیاست در فولاد خراسان به خوبی تبیین شده و تداوم و حفظ این ارتباط هنر مدیران واقع بین است.
وی ادامه داد: رابطه اقتصاد و سیاست یک رابطه دو سویه و اجتناب ناپذیر بوده و لازمه دوران گذار به سمت توسعه پایدار است.
او اضافه کرد: استفاده از توان متخصصان داخلی و اعتماد به جوانان برای تامین و تولید نیازهای داخلی فولاد خراسان یکی از افتخارات این مجموعه است.

امام جمعه نیشابور هم در این مراسم گفت: در طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی فولاد نیشابور یکی از پشتوانه های اصلی در جهت اشتغال زایی است. 
حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: امروز با بهره مندی از معادن فراوان و غنی در منطقه باید از خام‌ فروشی فاصله بگیریم.
وی ادامه داد: فولاد خراسان با دارا بودن ظرفیت های فراوان نقش مهمی در فراهم کردن بستری مناسب برای رشد اقتصادی و فرهنگی منطقه دارد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در شرایط حصر اقتصادی شاهد اجرای طرح های بزرگی در فولاد خراسان بودیم تا لطمه ای به تولید وارد نشود.
حمید گرمابی افزود: فولاد خراسان به عنوان بزرگترین مجموعه تولیدی استان خراسان رضوی سهم عمده ای در رونق تولید منطقه دارد.
وی اضافه کرد: مسئولیت های اجتماعی که واحد بزرگی مانند فولاد برعهده دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شهرستان های نیشابور و فیروزه با بیش از هزار مهندس و دانش آموخته دانشگاهی سرمایه اجتماعی خوبی برای فولاد خراسان فراهم کرده اند.

مدیرعامل جدید مجتمع فولاد خراسان هم گفت: توسعه فولاد در شرق کشور و توسعه منابع انسانی در داخل فولاد خراسان از اولویت های این مجموعه است.

کسری غفوری افزود: در این راستا طرح سنگان خواف برای تکمیل چرخه فولاد خراسان بسیار مهم و حیاتی است.

وی ادامه داد: امروز برای رفع موانع در فولاد خراسان نیازمند همکاری و تعامل با همه مسئولان و نمایندگان هستیم.
او اضافه کرد: تحریم ها با همه مشکلاتی که به وجود آورده باعث تقویت روحیه اعتماد و خودباوری در مجموعه تولیدکنندگان داخلی شده و این نگاه در فولاد خراسان باید تقویت شود.

مجتمع فولاد خراسان (سهامی عام) درسال ۱۳۶۹ با سرمایه اولیه ۱.۵ میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی فولاد ایران و بانک سپه تاسیس و با نام نورد فولاد خراسان به ثبت رسید و در سال ۷۴ نام آن به شرکت مجتمع فولاد خراسان تغییر یافت.
از کل سهام مجتمع فولاد خراسان ۵۱.۴۴ درصد به صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، ۳۲.۱۶ درصد به شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، ۱۳.۳۳ درصد به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان و ۳.۰۷ درصد به سایر سهامداران تعلق دارد.
این مجتمع در منطقه ای به مساحت هزار و ۴۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شمال غرب نیشابور قرار دارد و شامل شش کارخانه گندله سازی با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن در سال، دو واحد احیای مستقیم با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن، دو واحد فولادسازی با ظرفیت ۱.۴ میلیون تن و کارخانه نورد با ظرفیت تولید سالانه ۶۴۰ هزار تن است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

در این مراسم کسری غفوری به عنوان مدیر عامل جدید مجتمع فولاد خراسان معرفی و از خدمات سید حسین احمدی سلیمانی مدیر عامل سابق این مجتمع قدردانی شد.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.