معاون فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح واحد بوجاری گندم در شهرستان تایباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب افزود: در استان خراسان رضوی سهم تشکل های فعال بانوان روستایی چهار درصد است که در حوزه های تولید فرش، پوشاک، کشاورزی و تولید گیاهان دارویی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد جامعه زنان روستایی و توانمندسازی این قشر، بستری مناسب به منظور ارتقای تولید ملی و توسعه پایدار روستایی است. 

غلامحسین ساربان گفت: ایجاد فرصت مناسب برای معرفی و عرضه مستقیم تولیدات تعاونی‌ های روستایی زنان به منظور ارتقای عملکرد شبکه ای در بازاریابی و بازار رسانی از طریق حضور فعال تعاونی‌ها در نمایشگاه‌ های گوناگون از جمله برنامه های حمایتی سازمان مرکزی تعاون روستایی در خصوص تعاونی‌ های روستایی زنان است که از این رهگذر شرکت‌های یاد شده ضمن معرفی و عرضه تولیدات خود می توانند به بازارهای مناسب و پایداری دست یابند.

معاون فنی و اجرایی سازمان تعاون روستایی استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۲ واحد بوجاری گندم در استان فعالیت دارند که سالانه بیش از ۲۶ هزار تن گندم را در این استان بوجاری می کنند.

ساربان افزود: ۱۰۰ درصد گندم بوجاری شده در خراسان رضوی در اختیار کشاورزان خود استان قرار می گیرد و سال گذشته بیش از ۱۲ هزار تن گندم بوجاری شده کشاورزان استان خراسان رضوی در اختیار سازمان تعاون روستایی قرار گرفت.

وی گواهینامه دار شدن و سالم بودن بذرها را از مهمترین مزایای بوجاری کردن بذر گندم اعلام کرد و ادامه داد: استفاده از گندم بوجاری شده موجب می شود عملکرد محصول بیش از ۴۰ درصد بهتر شود.

صبح امروز واحد بوجاری گندم با اعتباری افزون بر شش میلیارد ریال در قالب طرح های هفته دولت در شهرستان تایباد به بهره برداری رسید.

شهرستان تایباد با تولید سالانه بیش از ۳۰ هزار تن گندم یکی از قطب های تولید گندم در استان خراسان رضوی محسوب می شود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.