حامد قربانی روز یکشنبه به مناسبت هفته دولت به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای حمایت از اشتغال و کارآفرینی با پرداخت تسهیلات با رویکرد اشتغال خرد و  پایدار از طریق حمایت از واحدهای تولیدی سعی می شود با افزایش ظرفیت ها و معرفی آنها به فعالان اقتصادی چرخه های ارزش افزوده در حوزه های صنعتی و معدنی، زراعی و باغی توسعه یابد و سود این فعالیت ها بستر رونق اقتصادی منطقه را فراهم کند.

وی افزود: میزان تعهد شهرستان گناباد در زمینه اشتغال در بخش های مختلف طی سال گذشته دو هزار و ۲۰۸ نفر بود که با پردخت ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بستر اشتغالزایی دو هزار و ۶۰۴ نفر و بیشتر از میزان تعهد شده محقق شد.

وی ادامه داد: برش شهرستانی و تعهد اشتغال گناباد طی سالجاری یک هزار و ۵۳۶ نفر است که به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده و با تخصیص اعتبار روند پرداخت تسهیلات آغاز می شود.

قربانی گفت: در حوزه اشتغال و کارآفرینی در کنار حفظ وضع موجود تلاش می شود با جذب سرمایه گذار زمینه توسعه و رونق اقتصادی منطقه هموار شود که از جمله آن می توان به اقداماتی برای جذب سرمایه گذار در حوزه سیلیکات و واحد فناوری شیشه در شهرستان اشاره کرد.

وی افزود: با اجرای طرح ابتکاری استاندار خراسان رضوی موسوم به مثلث توسعه اقتصادی از مجموع ۱۲۰ طرح تولیدی دارای مشکل این شهرستان ۱۶ طرح با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد که با مشکلاتی نظیر تامین نقدینگی، آب، برق و گاز مواجه بودند شناسایی و در اولویت رسیدگی قرار گرفتند که با بهره برداری از آنها برای هزار نفر اشتغال ایجاد می شود.

فرماندار گناباد اظهار داشت: تکمیل بیش از ۹۰ طرح نیمه تمام این شهرستان در بخش های مختلف نیازمند ۱۲ هزار میلیارد ریال است و بخش اعظم این طرحها مربوط به طرح های تولیدی بخش خصوصی است و تناسب نداشتن با اقلیم و نیازها و ظرفیت های منطقه و نگاه احساسی در پیش بینی اجرای آنها مهمترین دلایل نیمه تمام بودن طرح ها به شمار می رود.

وی با بیان اینکه طرح های نیمه تمام گناباد مربوط به ابتدای انقلاب تا قبل از دولت تدبیر و امید است، گفت: طرح جدید امسال در این شهرستان شروع نمی شود و بیشتر تمرکز بر تکمیل طرحهای نیمه تمام است.

وی افزود: طرح احداث زندان گناباد به عنوان یکی از طرح های نیمه تمام بخش دولتی از دهه ۱۳۷۰ آغاز شده و به دلیل مشکلاتی مانند کمبود اعتبار تکمیل نشده و امسال از مجموع ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب این شهرستان ۱۰ میلیارد ریال به تکمیل آن اختصاص یافت و تلاش می شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

قربانی اظهار داشت: برای تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری گناباد به عنوان دیگر طرح نیمه تمام این شهرستان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار طی سالجاری اختصاص یافت.

وی گفت: در زمینه زیرساختهای گردشگری هم اقدامات خوبی طی سنوات گذشته در گناباد انجام شده که مهمترین آنها می توان به ثبت جهانی قنات قصبه گناباد در فهرست آثار جهانی و ثبت جهانی نظام آبیاری مبتنی بر قنات روستای سنو اشاره کرد و  طرح گردشگری قنات قصبه و کال شور در دستور کار قرار دارد و بیش از ۱۰ اقامتگاه بوم گردی در شهرستان ایجاد شده که در نتیجه این اقدامات میزان سفر گردشگران داخلی و خارجی به شهرستان افزایش یافته است.

وی سایر دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید طی پنج سال گذشته در گناباد را گازرسانی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار دانست و افزود: از مجموع ۱۱۴ روستای این شهرستان ۶۷ روستای بیش از ۲۰ خانوار گاز رسانی شدند.

قربانی اظهار داشت: احداث خط آهن یونسی به گناباد به عنوان قطعه نخست خط راه آهن مشهد به زاهدان و چابهار با اختصاص ۵۸۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال اجراست.

وی گفت: در حوزه کشاورزی اجرای ۹۵ کیلومتر خط انتقال آب و آبیاری های نوین در سطح ۳۲۰ هکتار و تخصیص ۹۰ میلیارد ریال برای احیا و مرمت قنوات و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به بخش مکانیزاسیون و رونق تولید به کشاورزان دیگر دستاوردهای دولت طی سنوات اخیر است.

فرماندار گناباد افزود: توسعه کشت سه هزار و ۵۷۰ هکتار باغ پسته و گل محمدی ، خرید ۶۱۰ دستگاه تراکتور و ادوات و تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی بخش دیگری  از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در گناباد است.

وی اظهار داشت: اصلاح خط اصلی آب گناباد به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۱۴۵ میلیارد ریال و مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در دست احداث است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۲۰۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.