سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی در این مراسم گفت: از هفته دولت سال گذشته تاکنون برنامه ریزی برای بهره مندی بیش از ۱۶ هزار خانوار روستایی با حدود ۵۵ هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی در این استان انجام شده است.

سید ابراهیم علوی افزود: هزینه تکمیل و اجرای این تعداد طرح در مناطق روستایی استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی تأمین شده است.

وی اظهار داشت: برای انجام این طرح ها در مجموع ۴۱ کیلومتر عملیات لوله گذاری خط انتقال و بیش از ۷۹ کیلومتر شبکه توزیع اجرا شده، ۱۶ مخزن ذخیره با حجم چهار هزار و ۲۵۰ متر مکعب احداث و ۱۵ حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و ۵۹۳ هزار نفر در قالب بیش از ۶۰۲ هزار مشترک در ۲ هزار و ۴۹۱ روستا که حدود ۹۲ درصد جمعیت روستایی این استان را شامل می شوند از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

وی افزود: آب شرب مردم روستاهای خراسان رضوی از یکهزار و ۳۰۸ منبع آب با استفاده از ۹ هزار و ۲۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۳ هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و دو هزارو ۲۳۵ مخزن ذخیره با ظرفیت بیش از ۳۲۱ هزار متر مکعب تأمین می شود.

علوی اظهار داشت: تعداد آب شیرین کن های نصب شده در روستاهای خراسان رضوی ۵۰ دستگاه است و هزار و ۱۵۶ دستگاه کلرزن نیز برای گندزدایی آب شرب در حال فعالیت بوده و مطلوبیت میکروبی آب به ۹۹ درصد رسیده است.

تعداد روستاهای خراسان رضوی که تابستان امسال به دلیل کم آبی با تانکر سیار آب رسانی می شوند نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش یافته و هم اکنون ۴۲۰ روستا در این استان با تانکر سیار آب رسانی می‌ شوند که این تعداد در سال گذشته ۵۰۰ روستا بود.

۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.