حسن جعفری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در آستانه هفته دولت افزود: ۶۸ دستگاه اجرایی در افتتاح این طرح ها دخیل هستند که ۳۶ دستگاه دولتی و ۳۲ شهرداری می باشند.

وی شعار هفته دولت را خدمت جهادی در سایه توسعه اقتصاد و فرهنگ عنوان کرد و اظهار داشت: مهمترین خصیصه های شهید رجایی در طول ۲۸ روز فعالیت به عنوان رئیس جمهوری ساده زیستی در سطح طبقات پایین جامعه، اکتفا به حداقل ها و التفات به طبقات پایین جامعه بود.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خراسان رضوی کار زیاد و مفید را از ویژگی های شهید باهنر دانست و گفت: این شهید از تظاهر و ظاهر سازی فراری بود و همه مسائل را با شفافیت اجرا می کرد که امیدواریم اخلاق این دو بزرگوار در زمینه خدمات رسانی الگوی مدیران استان قرار گیرد.

وی به محدودیت های برون مرزی دولت اشاره کرد و افزود: ترامپ از جمله موانع و مشکلات فراملی کشور است که از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۶ با همراهی برخی کشورهای منطقه، اروپایی ها و رژیم صهیونیستی طراحی هایی علیه نظام جمهوری اسلامی انجام داد و مشکلات فراوان برای ما بوجود آورد و هر روز توطئه جدیدی به آنها می افزاید.
جعفری اظهار داشت: در بخش داخلی نیز برخی عناصر با این اقدامات همراهی می کنند و در راستای سیاست های آمریکا با پمپاژ نا امیدی و یاس می گویند ما در این مقاومت به مقصود نمی رسیم.
وی گفت: این اقدامات در حالی است که دشمن به رغم همه تحریم ها به شکست خود اعتراف کرده است و این اعتراف نشان دهنده پایداری و ایستادگی مردم فهیم، صبور و  ولایت مدار است.

معاون استاندار خراسان رضوی به ظرفیت های متعدد این استان اشاره کرد و افزود: مدیریت استان به دنبال تلفیق مزیت ها با ظرفیت و استعداد نیروی انسانی تحصیل کرده است تا بتواند خدمت گسترده تری به مردم ارائه دهد و خراسان رضوی به عنوان استان نمونه کشور مطرح شود.

وی سیاست استانداری خراسان رضوی را توسعه در قالب اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا ۱۳۸ جلسه برگزار شده، ۱۹۱ پروژه تصویب شده و 
۷۰ پروژه نیز تاکنون به اتمام رسیده است.
جعفری گفت: از این تعداد نیز ۲۵ پروژه با ابعاد ملی تا پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی با حضور و مشارکت نمایندگان مجلس، حمایت قضایی، ائمه جمعه و بخش های مختلف مردم موجب رواج توسعه اقتصادی در استان با همراهی مردم خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتناعی استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: ۸۵ معین اقتصادی برای مناطق ۱۲ گانه استان انتخاب شده اند که ۸۰ درصد آنها از بخش خصوصی و واحدهای تولیدی مطرح کشور می باشند.

وی گفت: تشکیل نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات دولت در این استان است که به واسطه توصیه های رهبر معظم انقلاب بر مردم محور بودن اقتصاد تشکیل شده و این تشکل مسئول رصد روزانه پروژه های اقتصاد مقاومتی است.
جعفری با اشاره به برخی طرح های مهم استان افزود: انتقال آب دریای عمان به استان های خراسان و سرمایه گذاری چهار میلیارد دلاری در این حوزه، یک میلیارد متر مکعب آب بویژه برای بخش صنعت استان به ارمغان خواهد آورد که کمبودهای این بخش را برطرف می کند.
وی اظهار داشت: ایجاد پایانه انرژی برای تامین انرژی کشور های منطقه و اشتغال زایی در مناطق مرزی نیز از دیگر طرح های مهم استان است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: با ۱۰ طرح سرمایه گذاری خارجی رتبه نخست کشور را در این بخش به خود اختصاص داده ایم و سرمایه گذاران خارجی به این نتیجه رسیده اند که می توانند در این استان فعالیت کنند.

وی در تشریح اقدامات اجتماعی نیز افزود: با تداوم ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب طی سه ماه آینده دیگر شاهد حضور این افراد در شهر نخواهیم بود.
جعفری اظهار داشت: در صورت اجرای طرح همیاران آب نه تنها کسری سفره های آب زیرزمینی استان تا سال ۱۴۰۵ تامین می شود بلکه با تداوم آن کسری ۷۰ ساله آب های زیر سطحی نیز جبران خواهد شد.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.