به گزارش ایرنا، مهدی چمران پنجشنبه شب در گردهمایی گام دوم انقلاب در مسجد جامع تربت حیدریه افزود: رهبری مسلمانان باید به دست فردی باشد که به سلسله ولایت و امامت متصل باشد.
وی اظهار داشت: این بدان معناست که امامت جامعه اسلامی این زعامت را بر اساس تفکرات الهی عهده دار باشد و این گونه نباشد که هرکس بیشتر پول خرج کند و با راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی مردم را بیشتر فریب دهد، پرچمدار جامعه شود.
وی گفت: هر انقلاب بر سه پایه ایدئولوژی، رهبری و امکانات و منابع استوار است و همه انقلابهای دنیا نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
چمران با بیان اینکه تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابهای دنیا بر همین سه اصل است، افزود: در مرحله نخست ایدئولوژی انقلاب اسلامی بر اساس مکتب دین اسلام است و مردم قبل و بعد از پیروزی انقلاب شعار استقلال، آزادی و حکومت اسلامی را سر دادند.

وی از رهبری به عنوان دومین شاخصه متمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلابهای دنیا یاد کرد و اظهار داشت: همه انقلابهای دنیا دارای رهبرانی قوی و توانمند بودند اما امام خمینی (ره) به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، فردی الهی و فقیه جامع الشرایط بود و بر مبنای دیدگاه اسلام عمل می کرد.
وی گفت: سومین اصل انقلاب، اسلحه، امکانات و تجهیزات است که سلاح ملت ایران، شهادت و روحیه شهادت طلبی بود و در شرایطی که شرق و غرب در دوران دفاع مقدس متحد شدند تا درخت نوپای انقلاب اسلامی را ریشه‌ کن کنند، ملت ایران با همین سلاح شهادت ‌طلبی پیروز میدان شد.
چمران افزود: امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب، ایران به جایگاهی رسیده است که دشمنان از آن هراس دارند و در پی کاهش نفوذ تفکر انقلاب اسلامی در جهان هستند.
وی اظهار داشت: امروز به جایگاهی رسیده ایم که پیشرفته ترین پهپاد دنیا که برای آن ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده، توسط سامانه بومی سوم خرداد سرنگون می شود و این بدان معنا است که قادریم حتی در دوران تحریم، توان خود را به منصه ظهور و بروز برسانیم.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در جنوب غربی مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.