شهردار تربت حیدریه گفت: ۲۵ نقطه کلیدی در شهرستان تربت حیدریه با حدود ۳۵ میلیارد تومان غیرنقدی به تملک شهرداری درآمده است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محمد صادق مجتهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دفتر شهردار برگزار شد، گفت: جمع آوری پل چهارراه خواف حاصل تعامل و همکاری همه مسئولان شهرستان بود، البته تمام هزینه‌های آن از کسبه و اهالی محل جمع آوری شد و تنها آسفالت آن از طرف شهرداری بوده است.

وی افزود: ۲۵ نقطه کلیدی در شهرستان به تملک شهرداری درآمده و اغب آنها بازگشایی‌شده و خیابان ولی عصر (عج) نیز در آستانه بازگشایی است.

مجتهدی تصریح کرد:در دوسال اخیر ۱۵ کیلومتر جوی آب و جدول گذاری شده است و یکی از دلایل اینکه کارها زیاد دیده نمی شود فعالیت زیاد شهرداری در حاشیه شهر است.

وی گفت :در مناطقی که مردم خودشان در ساخت و بهسازی مشارکت دارند خیلی خوب نگهداری توسط خود مردم انجام می شود و این، یعنی مشارکت مردم در عمران شهر، شاه کلید توسعه پایدار شهری است.

شهردار تربت حیدریه تاکید کرد: با اگروههای مختلفی جهت سرمایه گذاری برای تفکیک زباله انجام شده است اما بهترین کار در این راستا تفکیک از مبدا است چون بالاخره مقاومت هایی از طرف برخی افراد که از این بخش درآمد دارند انجام می شود.

وی افزود:شهرداری به طور مستقیم در ساخت موزائیکهای پلیمری، تابلوهای راهنمایی، نیمکت های پارک، سطل های زباله و دال بتونی ورود کرده و با استفاده از نیرو های موجود انجام این دستاوردها را داشته است.

مجتهدی گفت : دوسال بدهی شهرداری تثبیت شده و خوشبختانه رشدی نداشته است، همچنین با در نظر گرفتن درآمدهای غیر مستقیم تحقق ۱۱۰ درصدی بودجه شهرداری داشته ایم.

وی گفت : در شهر تربت حیدریه  6 محله هدف داریم که تا کنون در 4 محله دفاتر تسهیل گری راه اندازی شده اما دفتر محله شهید چمران به دلیل مشارکت فوق العاده ساکنین و همراهی اداره آموزش و پرورش یکی از دفاتر تسهیل گری نمونه در استان و بلکه در کشور است.

مجتهدی افزود: شهرداری تربت حیدریه به تنهایی در این محله اقدامات ویژه ای را انجام داده است از جمله آسفالت 20000 متر مربع از کوچه ها ، احداث جوی و جدول ، در اختیار قرار دادن زمین جهت احداث خانه محله با اعتباری حدود 17 میلیارد ریال و اقدامات دیگری که طی سالهای گذشته بی نظیر بوده است.

شهردارتربت حیدریه گفت: با بررسی های بعمل آمده شهر تربت حیدریه از حیث تهیه و تصویب طرح مطالعاتی بازآفرینی پایدار شهری و اجرای طرح های مصوب ، جزء شهرهای پیشگام استان و کشور است و در هیچ یک از شهرهای استان ، اعضای ستاد بازآفرینی موفق به بازتولید و راه اندازی دفتر تسهیل گری محله با این حجم از فعالیت های کیفی و کمی نشده اند.

مجتهدی یکی از مهم‌ترین اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز را قطع سه انشعاب آب شرب از چرخه آبیاری فضای سبز و اصلاح کشت الگوی فضای سبز و میادین که موجب صرفه جویی درصد قابل ملاحظه ای در صرفه جویی آب می‌شود.

شهردار تربت حیدریه گفت: 90 درصد پسماند خانگی شهر تربت حیدریه به صورت مکانیزه جمع آوری خواهد می شود.

مجتهدی اظهارکرد: در تربت حیدریه روزانه ۱۰۰ تن زباله توسط پرسنل پاکبان وخدمات شهری شهرداری جمع آوری وبه محل دفن زباله منتقل می شود.

وی افزود :جمع آوری مکانیزه پسماند یکی از برنامه هایی بود که بر آن تاکید داریم لذا برای تحقق این امر باید مخازن جمع آوری پسماند در هر محله و کوی و برزنی به تعداد کافی نصب می شود که در سال گذشته تعداد 320 عدد مخزن پسماند در سطح شهر نصب شد و با خرید دو دستگاه جمع آوری مکانیزه پسماند کار جمع آوری مکانیزه در برخی از محلات سطح شهر آغاز گردید.

شهردار تربت حیدریه بیان کرد : قیمت خرید این مخازن با توجه به تورم روز به روز در حال افزایش است و اکنون با تجهیز کارگاه جوشکاری اداره نظارت و هماهنگی خدمات شهری و خرید ورق های مخصوص برای ساخت 250 عدد از این مخازن در حال ساخت مخزن ها  و همچنین زیر مخزنی ها هستیم که این امر موجب کاهش  50 درصد  هزینه در این بخش شده است .

مجتهدی گفت: با ساخت و نصب این 250 مخزن ، جمع آوری 90 درصد پسماند های خانگی شهر تربت حیدریه تا ابتدای تابستان به صورت مکانیزه انجام خواهد شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.