معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنعت فولاد کشور با اجرای طرح توازن و تکمیل زنجیره تولید توسعه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن صالحی‌نیا پنج شنبه در آیین گشایش نمایشگاه دائمی توسعه ساخت داخل صنعت فولاد خراسان در شهرک صنعتی توس مشهد افزود: در بخش‌های مختلف این صنعت مانند کنسانتره، گندله سازی، احیا و تولید فولاد نیازمند تولید داخلی یکسری تجهیزات و قطعات یدکی و ثابت هستیم که در بخش صنایع کوچک و متوسط از تجربه و توانمندی های خوبی در این حوزه برخورداریم.

وی اظهار کرد: عمده نیازهای این بخش با پیوند امکانات و توانمندی های تولید کنندگان داخلی با صنعت فولاد در جهت برآورده سازی نیازمندی های این حوزه که بیشتر ناشی از  مشکلات بین المللی است حل می شود. 

وی تأکید کرد: برقراری ارتباط بین مهندسین خط تولید و تأمین کنندگان قطعات مورد نیاز باعث کاهش قیمت نهایی و افزایش کیفیت قطعات تولیدی مورد نیاز است.

وی اظهار کرد: از ۱۹ دفتر فن بازار منطقه ای در کل کشور سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تولید ۱۴ دفتر فن بازار را بر عهده دارد.

صالحی نیا در ادامه عنوان کرد: یکی از این دفاتر در استان خراسان فعالیت دارد و آخرین دفتر ۲ روز قبل در لرستان راه اندازی شد.  وی هدف از راه اندازی این دفاتر را تبادل فن آوری و ارتباط هر چه نزدیک تر بین واحدهای فناوری و تولیدی دانست و گفت:  همه نقش آفرینان حوزه فن بازار در این دفاتر حضور دارند. 

صالحی نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۱۸ مجموعه دانش بنیان در سطح شرکت شهرک های صنعتی استان ها فعالیت دارد، گفت: از این تعداد بیش از ۳۵۰ مجموعه در داخل شهرک های صنعتی و حدود ۸۰ مجموعه در خارج از شهرک های صنعتی برای تبدیل به شرکت های دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفته اند.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان نیز گفت: در حال حاضر ١٢٠ قطعه در این نمایشگاه ارائه شده تا تولیدکنندگان داخلی که توانمندی تولید این قطعات را دارند دعوت به همکاری کنیم.

سید حسین احمدی در این مراسم افزود: صنعت فولاد خراسان در سال های اخیر با تکمیل زنجیره تولید در بخش گندله سازی، احیا، کنسانتره و نورد گام‌های بزرگی در راستای توسعه برداشته است.

وی اعلام کرد: اولین نمایشگاه بومی سازی فولاد خراسان در نیشابور با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و نمایشگاه دوم نیز امروز در مشهد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گشایش یافت. 

مهندس احمدی اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت این نمایشگاه‌ها و پیوند تولیدکنندگان توانمند با صنایع می‌توان تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد. 

شایان ذکر است تبادل تفاهم نامه همکاری علمی، فنی و اجرایی بین مجتمع فولاد خراسان و شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی به منظور استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت صنایع کوچک مراسمی با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در محل شهرک صنعتی توس از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.