رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه گفت: موقوفات باید به سمت نیازهای اجتماعی جامعه سوق داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، جعفر نوائیان ریه با بیان اینکه موقوفات جدید باید جامعه محور باشند، افزود: با توجه به نیازهای امروز جامعه در حوزه های اجتماعی، می‌طلبد تا خیرین و واقفان نیات خود را بر آن اساس به ثبت برسانند.

وی گفت : بر همین اساس و در محل اداره اوقاف شهرستان اتاق مشاوره وقف راه اندازی شده تا افرادیکه برای اجرای نیات موقوفه خود مراجعه می کنند ابتدا با نیازهای جامعه آشنا شده و سپس نیات خود را به ثبت برسانند.

رئیس اداره اوقاف وامور  خیریه تربت حیدریه بیان کرد: ویژه برنامه استانی عید غدیر در دهه ولایت با حضور صدا و سیمای خراسان رضوی، کاروان سادات از مسجد جامع تا بقعه بی بی حسنیه و همایش بانوان ولایی در بی بی حسنیه برگزار خواهد شد.

نوائیان تصریح کرد:مزار امامزاده احمد الرضای بوری آباد، بی بی حسنیه و مزار قنچی جزء بقائی است که در دستور کار جهت ساخت اقامتگاه مسافرین با حضور بخش خصوصی قرار دارد.

وی گفت :برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم و همچنین گرامیداشت بقاء متبرکه از برنامه های اصلی این نهاد است.

نوائیان تاکید کرد:انجمن یاوران وقف در خصوص نیازمندان و حوزه های علمیه و انجمن یاوران علم و فن آوری که در حوزه مسائل علمی فعالیت می کند در دستور کار ما قرار دارد.

رییس اداره اوقاف وامور  خیریه تربت حیدریه تاکید کرد:بقاء و امامزادگان طبق فرمایش رهبری باید به قطب فرهنگی تبدیل شود و این نیازمند همکاری و همراهی مردم و مسئولین است.۶ویژه برنامه در طول سال از جمله عید نوروز ، ماه رمضان، دهه و لایت، نشاط معنوی، دهه کرامت و یاس نبوی در بی بی حسنیه برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.