رییس اداره اوقاف و امور خیریه ماکو روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره از مسابقات قرآنی در پنج رشته قرائت، ترتیل، حفظ و اذان طی یک روز در این شهرستان برگزار شد.
اسماعیل اسکندرزاده با بیان اینکه در این مسابقات 73 نفر از بانوان و 27 نفر از آقایان حضور داشتند، افزود: نفرات برتر هر رشته با توجه به توانایی های خود به مرحله استانی رشته های قبول شده اعزام می شوند.
وی افزود: خواندن قرآن کریم و عمل کردن به آن از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار همواره مورد سفارش قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در بخش برادران مهدی خورابلو در رشته قرائت مهدی، حسین احیایی در رشته ترتیل، حامد رسول زاده در رشته دعا خوانی و محمود عزیزی نژاد در رشته اذان نیز مقام نخست را در رشته های مورد نظر کسب کردند.
وی ادامه داد: سمیه حسنی در رشته قرائت، فاطمه نجفی در رشته ترتیل، رقیه یهی در رشته دعا، عارفه هاشم پور در رشته حفظ پنج جزء، کوثر حسن زاده در رشته 10جزء و مهربان شکوهی از چالدران حفظ 10جزء مقام نخست را دربخش خواهران به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم طی اردیبهشت ماه سال جاری در 15 رشته برگزار می شود.
در مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه برگزیدگان و قاریان و حافظان برتر نیز حضور دارند که حضور آنها باعث ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی در جامعه و بین علاقه مندان به قرآن می شود.
ماکو و چالدارن از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه هم مرز است.
7132/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.