فرمانده راهنمایی و رانندگی بردسکن گفت: نزدیک به یکسال است که مصوبه اصلاح بلوار 13 آبان بردسکن محل تصادف و کشته شدن 4 دانش آموز هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از انابد، سرگرد نخعی در جلسه کارگروه ترافیک که با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرماندار و سایر اعضا تشکیل شد، اظهار کرد : مصوبه آبان ماه 1397 زمانی که تصادف وانت بار با 4 دانش آموز در بلوار 13 آبان بردسکن رخ داد، هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

فرمانده راهنمایی ورانندگی بردسکن، افزود: متاسفانه ساخت کمربندی بردسکن به حال خود رها شده و بدون توجه به ادامه کار اقدامی برای ایجاد کمربندی بردسکن که اکثر تصادفات از فلکه ایثار این شهر تا میدان نماز  که به اصطلاح کمربندی نامبرده می شود، صورت نگرفته است.

نخعی افزود: در زمان تصادف این دانش آموزان درجلسات مختلف توجه به کمربندی وایجاد سرعت گاه در این مسیر و عدم دوبله خودروها در مسیر بلوار 13 آبان مورد تاکید بود، ولی همچنان به خاطر هزینه های زیاد عمرانی مغفول مانده و رها شده است.

وی در خصوص کاهش تصادفات در حوزه شهرآباد و انابد افزود: با کمک شهرداران این دو شهر، خوشبختانه نقاط حادثه خیز رفع شده و خدمات راهنمایی و رانندگی قابل کنترل و رسیدگی است که کاهش تصادفات را داشته ایم.

وی از کاهش تصادفات جرحی خبرداد و گفت: تصادفات جرحی نسبت به سال قبل از 34 درصد کاهش برخوردار است و این جز با کمک مردم ودستگاه‌های ذیربط که اتفاق مناسبی است، ممکن نبود.

وی تردد روزانه 480 دستگاه کامیون وتریلی را در کمربندی موقت بردسکن مورد توجه قرارداد و افزود: در بررسی صورت گرفته از این مسیر متاسفانه 19 درصد تصادفات رخ داده در این مسیر صورت گرفته است که می طلبد در خصوص کمربندی بردسکن تصمیم عاجل گرفته شود و درخواست دارم این مسیر از این رهایی صورت گرفته نجات پیدا کند.

وی بر پارک حاشیه ای خودروها تاکید واظهار داشت: اقدام و کار پلیسی می توان انجام داد ولی با توجه به هزینه های اقتصادی مردم از دستگاههای مرتبط و شورای همتا در استان تقاضا می شود، رسیدگی و تسریع بعمل آید .

نخعی لزوم جمع آوری کسبه هایی که در بحث سد معبر همکاری ندارند نیز تاکید نمود وافزود: خط کشی معابر ورفع سد معبر ها با توجه به اینکه در آستانه سال تحصیلی قرار داریم ، امری ضروری است.

حسن شاکری، فرمانده پلیس راه بردسکن سبزوار هم دراین جلسه از عدم روکش اسفالت محور بردسکن تا سبزوار گله کرد وافزود:  حوزه های استحفاضی پلیس با راه یکی نیست  لذا سطح پوشش پلیس را بردسکن با محورهای آن زیاد است که شامل محورهای خلیل آباد ، بردسکن، بجستان تا بردسکن، بردسکن سبزواز ونیز بردسکن انابد تا محدوده طبس است.

وی کاهش  تصادفات را مورد اشاره قرارداد واظهار داشت، علیرغم وسعت عملیاتی کار پلیس راه بردسکن، کاهش تصادفات  را داشته ایم واین اولویت پلیس است.

وی محور بردسکن سبزوار را با توجه به تردد زیاد خود روها اعم از کامیون، تریلی، سواری وتانکر سوخت که اکثر رانندگان دراین محور، که بیشتر از استانهای سیستان بلوچستان ویا خراسان شمالی که قانون گریز هم هستند تردد دارندلذا هم مسیر نامناسب است  واز طرفی هم هر روز ما شاکی از وضعیت آسفالت این محور را  توسط رانندگان داریم.

وی خرابی جاده را موجب ایجاد تصادفات دانست که بیشتر به علت تغییر مسیر آنی ،حوادث رخ می دهد .

فرمانده پلیس راه بردسکن بر نصب تابلو در ورودی بردسکن از سمت بجستان محدوده "کدوغن" که تردد  افراد  ونیز دام ها  را درشب داریم امری ضروری نام برد وخواستار نصب علائم هشدار دهنده وچراغ چشمک زن شد.

مهدی عاشوری فر، معاون فرماندار بردسکن که ریاست این جلسه را بعهده داشت، بر رفع نقاط حادثه خیز  در سطح شهر وشهرستان تاکید نمود وافزود: هیچ چیز از اولویت جان مردم برای ما ارزش ندارد وحتی یک تصادف هم برای شهرستان زیاد است.

وی بر فعال بودن دبیرخانه شورای ترافیک تاکید نمود وافزود: نباید  مصوبات جلسات بدون توجه اداری وعملیاتی بماند لذا همه دستگاهه باید  برای اجرای مصوبات مربوط اقدام کنند .

معاون سیاسی وامنیتی فرمانداری بردسکن اظهار داشت: هیچ اغماضی از دستگاهی قابل قبول نیست لذا باید همه پای کار باشند ومطالبه فرمانداری از همه دستگاها مصوبات جلسات  است.

وی از شهرداری ها خواست نسبت به خط کشی طولی وعرضی مسیر مدارس برای تردد وسهولت دانش آموزان با کمک کارشناسان اقدام کنند.

وی در خصوص کمربندی بردسکن اظهار داشت، کمربندی بردسکن در دستور کار  فرمانداری قرار دارد ولی علیرغم کمبود اعتبارات درحال پیگیری هستیم.( ساخت کمربندی بردسکن، از زمان اجرای آن بیش از 12 سال می گذرد و تاکنون کمتر از 10 درصد پیشرفت کاری دارد وحدود 6 کیلومتر طول دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.