حجت الاسلام احمد مروی روز دوشنبه در دیدار با فعالان فرهنگی حاشیه شهر مشهد که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد افزود: موضوع حاشیه شهر مشهد از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و بر این اساس این موضوع برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ضمن قدردانی از دلسوزی ها و پیگیری‌ های صورت گرفته توسط آیت الله علم الهدی در ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد گفت: تقریبا در تمام دیدارهایی که با مسئولان عالی کشور داشته‌ام موضوع حاشیه شهر مشهد را مطرح و تلاش کرده ام در مسئولان ایجاد حساسیت شود.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد باید نگاه ملی وجود داشته باشد گفت: اکنون بسیاری از مسئولان کشور نسبت به این موضوع دغدغه و حساسیت پیدا کرده‌اند و تلاش ما نیز در همراه کردن بخش‌ها و ارگان‌های مختلف برای خدمت‌رسانی شایسته به این مناطق است.

مروی افزود: این نخستین جلسه در آستان قدس رضوی در خصوص حاشیه شهر مشهد بود اما آخرین جلسه نخواهد بود و برای رفع مشکلات حاشیه شهر حتما جلسات منظم برگزار می‌کنیم و به طور جدی به دنبال برطرف کردن مشکلات این مناطق خواهیم بود.

وی ادامه داد: از امکانات آستان قدس رضوی برای برطرف کردن مشکلات حاشیه شهر مشهد استفاده خواهیم کرد و به میزان توان و امکانات به این مقوله خواهیم پرداخت.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در تمام دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی مستضعفان همواره پای انقلاب و نظام ایستاده‌اند و بسیاری از شهدا از این مردم هستند  و اگر تحریم و گرانی وجود داشته بیشتر بر دوش مردم محروم بوده است.

مروی تاکید کرد: رسیدگی به مستضعفان را وظیفه خود می‌دانیم زیرا آن‌ها ولی نعمتان انقلاب هستند.

وی افزود: برای ما این موضوع حائز اهمیت است و من در طول مدت خادمی حضرت رضا(ع) تنها در یک جا سخنرانی خارج از آستان قدس رضوی داشتم که آن هم در مراسم شب قدر حاشیه شهر مشهد بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: همراهی و همکاری خوبی میان مسئولان مختلف در مشهد مقدس شکل گرفته است و همه مسئولان بسیار با انگیزه و پرتلاش با همراهی و همکاری بسیار خوب، با محوریت نماینده محترم ولی فقیه برای برطرف کردن مشکلات در تلاش هستند که این امر بسیار امیدوار کننده است.

مروی  از فعالان عرصه خدمت به محرومان در حاشیه شهر به ویژه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی تشکر کرد.

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر مشهد در حاشیه این شهر زندگی می کنند.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.