علیرضا رزم حسینی یکشنبه شب در مراسم روز خبرنگار در مشهد افزود: در شرایطی که امروز با هجمه های گوناگون رو به رو هستیم خبرنگاران علاوه بر شفافیت سازی و آگاه سازی مردم باید صداقت را نیز رعایت کنند و  خراسان رضوی که پس از تهران دارای بیشترین تعداد رسانه و خبرنگار نقش ویژه ای در این عرصه بر عهده دارد.

وی ادامه داد: خبرنگاران نیازمند آزادی، امنیت و پاسخ گویی مسئولان هستند و ضریب مطالبه گری به شیوه های قانونی در جامعه باید به وسیله رسانه ها افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مطالبات به حق مردم گفت: سیاست ما در مواجهه با معترضان منصف که به معترضان‌مستحق تبدیل شده اند به هیچ وجه روش قهر آمیز نبوده و این روش را مجاز نمی دانیم.

رزم حسینی افزود: بخشی از مطالبات مردمی به دلیل ناکارآمدی اداره ها و سازمان هاست و ما دارای حکومتی مردم پایه هستیم که باید در جهت اقناع و رفع مشکل معترضان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در اولین فرصت یک‌نشست با خبرنگاران خراسان رضوی برای نقد برنامه های خود خواهم‌ داشت.

او اضافه کرد:جامعه امروز نیازمند این است که گاه مردم با طنز مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: رسالت خبرنگار بیان حقیقت و ایجاد مرجعیت فکری و نقش دولت تثبیت این مرجعیت است.

جعفر مروارید افزود: خبرنگاری، جهاد در شرایط وخیم  اقتصادی است و رسانه نه تنها یک تریبون بلکه یک نهاد خردورز، دانش بنیان، دیالوگ و ارزش آفرین است که میراث نسل گذشته را به جوانان منتقل می کند.

وی اضافه کرد: رسانه های  مشهد باید یک رسانه جهانی و بیان کننده زیبایی های کلام اهل بیت(ع)  برای همه مردم جهان باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نقش رسانه ها در مشهد در ایجاد همدلی فرهنگی بی بدیل است و پیشبرد برنامه مثلث توسعه اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیازمند ایجاد گفتمان و تحول بوده و در این تحول نقش رسانه ها کم نظیر  است.

مروارید افزود: دهه آینده جهان دهه فضای مجازی است و در عرصه تولید فناورانه،  رسانه ها پیشرو هستند.

وی اضافه کرد: گذرهای فرهنگ و هنر و نخستین بازار فرهنگ و رسانه در مشهد ایجاد می شود.

در پایان روز خبرنگار از سه پیشکسوت عرصه خبر در خراسان رضوی تجلیل شد.

۸۰۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.