سید جمیل احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان در 6 ماهه سال گذشته 730 هزار و 268 نفر ساعت بود که امسال 28 درصد بیشتر شده است.
وی افزود: از مجموع آموزش های ارائه شده در این بخش سه هزار و 534 نفر دوره در خوشه خدمات، 389 نفر دوره در خوشه صنعت، 316 نفر دوره در خوشه فرهنگ و هنر و 2 نفر دوره در خوشه کشاورزی است.
احمدی اضافه کرد: از مجموع 134 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد در استان، 11 آموزشگاه مختص برادران، 80 آموزشگاه آزاد ویژه خواهران و 43 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به صورت دو منظوره به ارائه آموزش های مهارتی به مردم می پردازند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان یادآور شد: این آموزش ها در رشته هایی نظیر فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، امور مالی و بازرگانی، معماری، تاسیسات، برق، الکترونیک، صنایع دستی (دوخت های سنتی)، هنرهای تجسمی، فرش و امور زراعی صورت می گیرد.
احمدی با اشاره به حضور پر رنگ بانوان در فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای تاکید کرد: 554 هزار و 504 نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای در بخش خدمات به این قشر از جامعه ارائه شده است.
وی گفت: در بخش دولتی نیز سالانه بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر ساعت آموزش‌ های مهارتی به متقاضیان در بخش ها و رشته های مختلف ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان یادآور شد: اگر به نفر - دوره حساب کنیم سالانه حدود 18هزار نفر در مراکز دولتی در سطح استان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا می گیرند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 125 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای فعال در سطح استان کردستان در امر آموزش متقاضیان فعالیت می کنند.
در کنار مراکز آزاد، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با 16 مرکز آموزش دولتی، 90 کارگاه ثابت شهری، 45 کارگاه سیار شهری، 102 کارگاه سیار روستایی، 23 کارگاه صنایع ضمن کار، 27 کارگاه صنایع اصناف، هفت کارگاه جوار دانشگاه، 60 کارگاه سیار پادگانی و 39 کارگاه در زندان ها، آموزش های فنی و حرفه ای را در خوشه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می دهد.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.