مدیر جهادکشاورزی نیشابور  روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد واحد تولیدی ۱۶ واحد لبنی با ظرفیت اسمی ۱۵۸ هزار و ۹۷۰ تن در سال و تولید واقعی ۱۱۷ هزار و ۷۰۰ تن در سال انواع فراورده‌های لبنی را تولید می کنند.
محمد علی فرهمندراد افزود: روزانه بیش از ۶۰۰ تن شیر، جذب کارخانه های تولید مواد لبنی نیشابور می شود و این شهرستان با تولید روزانه ۷۲۰ تن شیر خام مقام اول تولید این‌ محصول را در استان خراسان رضوی دارد به نحوی که شیر تولیدی این شهرستان به خارج از استان نیز صادر می شود.
وی ادامه داد: شیر خام‌ نیشابور دارای بالاترین کیفیت است و طبق آزمایشها بار میکروبی آن در پائین ترین سطح قرار دارد.
او اضافه کرد: در حال حاضر کارخانه های تولید مواد لبنی نیشابور زمینه اشتغال ۶۰۰ نفر را به طور مستقیم و هزار و ۲۰۰ نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.
مدیر جهادکشاورزی نیشابور  با بیان این که صنایع تبدیلی به سمبل صنعت شهرستان نیشابور تبدیل‌ شده و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد افزود: ارائه مشوق‌های کافی برای سرمایه‌گذاران در این حوزه، ایجاد دامداری‌های صنعتی و حمایت از زیر بخش‌های کشاورزی به‌عنوان تأمین‌کنندگان مواد اولیه صنعت لبنیات در کاهش هزینه‌های تولید مؤثر است.
فرهمند راد افزود: خوراک دام شهرستان نیشابور توسط ۱۵ کارخانه تولید خوراک آماده دام  فعال با ظرفیت ۳۶۰ هزار تن در سال تامین می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون مبلغ ۱۹۹میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تسهیلات سرمایه ای و مبلغ ۱۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی به مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی این شهرستان اختصاص یافته است.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد دارای ۱۱ کارخانه صنایع تبدیلی در بخش مواد لبنی است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.