شهردار نیشابور گفت: هرچند دخالت‎های برخی اعضای شورا و سلب اختیارات منجر شد از سمت خود استعفا دهم اما پس از تامین شدن خواسته‎های من و اعضای شورا در یک فرایند برد برد استعفای خود را پس گرفتم.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: قبل از ظهر روز سه شنبه 15 مردادماه جلسه‎ای در این خصوص برگزار و پس از بیان انتظارات من و اعلام نکاتی از سوی اعضای شورای شهر قول تامین برخی از درخواست‌ها داده شد.

وی ادامه داد: بخشی از موارد در کمسیون فوق‎العاده‎ تلفیق که قبل از صحن علنی شورای شهر برگزار شد به تصویب رسید و برخی دیگر از اختیارات چون اعضای شورا مصوبه‎ای در این خصوص داشتند، مقرر شد موارد برابر روند قانونی اصلاح شود.

شهردار نیشابور بیان کرد: هرچند در این مدت پیشنهاداتی از دیگر شهرها و مناطق داشتم اما اصل استعفا به دلیل مهیا نبودن شرایط کاری بود.

وی گفت: خواسته‎های من و خواسته‎های اعضای شورا در یک فرایند برد برد تامین شد، بعد از اینکه جلسه کمسیون تلفیق برگزار گردید و موضوعات مدنظر من به تصویب رسید قبل از برگزاری صحن علنی شورای شهر اعلام انصراف خود را از استعفا تقدیم رئیس شورای شهر نیشابور کردم.

نجفی در خصوص انتظاراتی که از اعضاء شورا داشت، افزود: عدم مداخله برخی اعضای شورا در حوزه اجرا و برقراری ارتباط با شهردار برمبنای قانون و از طریق ریاست شورا و برقراری هرگونه ارتباط با شهرداری از طریق خود شهردار بخشی از این انتظارات بود.

وی اظهار کرد: عدم اطلاع لازم از قانون، موجب شد اعضای شورا کل اختیارات من را سلب کنند که مقرر گردید در این خصوص پیگیری و اصلاح لازم توسط شوراییان صورت گیرد، همچنین انتظارات دیگری از نظر حقوقی و... بود که مورد تائید قرار گرفت.

شهردار نیشابور در ادامه گفت: با توجه به اینکه دو سال دیگر از عمر مدیریت شهری و شورای شهر بیشتر باقی نمانده و در این مدت بخشی از شهر متاثر از فضای انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و شوراها خواهد بود به همین دلیل زمانی که بتوانیم در حوزه اجرا کار مفید انجام دهیم یک سال بیشتر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در این مدت یک زمان طلایی بسیار محدود داریم، عنوان کرد: در این مدت باید شهردار، اعضای شورا و همکاران شهرداری تلاش خود را بیشتر کرده و به دنبال رسیدن به اهداف باشند تا بتوانیم تعهداتی را که به مردم داده‎ایم، در این بازده زمانی محدود جامه عمل پوشانیم.

شهردار نیشابور در خصوص مهم‌ترین مواردی که در دو سال باقی مانده بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در حوزه مباحث اقتصادی مشکلاتی در کل کشور داریم و از سویی شهرداری حجم زیادی نقدینگی دارد که به آن‌ها دسترسی ندارد و باید در مرحله اول به دنبال وصول مطالبات و سپس پیگیر انجام پروژه‌های عمرانی مورد انتظار مردم باشیم.

وی گفت: براساس نظرسنجی انجام شده توسط شورای شهر موضوع آسفالت مهم‌ترین انتظار شهروندان از مدیریت شهری بوده است، با توجه به اینکه برای آسفالت شهر نیشابور با مشکلات جدی مواجه هستیم باید تدابیر لازم اتخاذ گردد.

نجفی افزود: چون در 1.5 سال گذشته قیمت قیر 4.5 برابر شده اکنون در تامین قیر مورد نیاز با کمبود نقدینگی مواجه هستیم که اقدام در این خصوص از عمده برنامه‌هاست.

وی موضوع دیگر را شفاف سازی ذکر کرد و گفت: از روز اول که مسئولیت شهرداری نیشابور را برعهده گرفتم شفافیت مدنظر قرار گرفت که با راه‌اندازی سامانه‌های شهرداری کار شفاف سازی را انجام دادیم.

شهردار نیشابور در پایان عنوان کرد: در دو سال گذشته اعضای شورای شهر به عنوان شهردار نیشابور به من رأی دادند و از سویی در اتفاقات اخیر امام جمعه محترم، فرماندار و نمایندگان مجلس، مدیران شهری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و همکاران خودم و مردم مورد لطف و حمایت خود قرار دادند و این کار من را در مدت باقی مانده بسیار سخت‌تر می‌کند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.