فرید جواهرزاده روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد و دیدار با خبرنگاران این رسانه افزود: بر این اساس تحولی بزرگ در حوزه موزه های استان صورت گرفته اما چالشهایی نیز در این مسیر وجود دارد. با این وجود خراسان رضوی با موزه های متعدد در حوزه خصوصی و دولتی جایگاه خوبی را در عرصه موزه دارای سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی به فعالیت ۸۰ موزه در خراسان رضوی که بیشترین تعداد در میان استانهای کشور پس از تهران است اشاره و بیان کرد: موزه ها با نمایش عمومی بخشی از تاریخ و فرهنگ کشور و منطقه در واقع هویت بخش و معرف گذشتگان به نسل جوان هستند.

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تاکنون هزار و ۵۰۰ مورد اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی این استان در فهرست آپار ملی ایران به ثبت رسیده اما امکانات و نیروهای موجود پاسخگوی حفاظت از آنها نیست لذا در این زمینه به همکاری میان بخشی دیگر ارگانها نیاز است.

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) خراسان رضوی در انعکاس رویدادهای حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همکاری تنگاتنگ و تاثیرگذاری با اداره کل میراث فرهنگی دارد که در امتداد آن می توان با برپایی نشستهای تخصصی تر دغدغه ها و مشکلات این حوزه را از طریق رسانه انعکاس داد.
جواهرزاده افزود: بیشتر فعالیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی و کشور متمرکز بر بخش میراث فرهنگی است لذا گسترش فعالیتها در حوزه های صنایع دستی و گردشگری نیز دنبال می شود تا با توجه به ظرفیتهای موجود این عرصه ها نیز پویاتر  شوند.

۳۰۲۷/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.